A fejlesztésre a Strabag tette a nyertes ajánlatot.
Megszületett a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részének megújításáról szóló közbeszerzési eljárást lezáró döntés, a szerződés május 26-ától megköthető – derül ki a Főpolgármesteri Hivatal sajtóközleményéből. A tájékoztatás szerint a rakpartok gyalogosbarát megújítása a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részén kezdődik mintegy 500 méteres szakaszon a gyalogos kapcsolat kialakításával, a Főmterv Zrt. tervei alapján.
Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer ajánlatokat összegző dokumentuma alapján a Strabag-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. tette a legolcsóbb és egyben nyertes ajánlatot mintegy 1,12 milliárd forint értékben, alvállalkozóként pedig a Strabag Általános Építő Kft. is részt vehet majd a kivitelezésben. A projektre öt érvényes és további 2 érvénytelen ajánlat érkezett összesen.
A munkálatok során
Az út felújításával egy időben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki, a gépjárművel sebességét pedig óránkénti 30 kilométeresre csökkentik.
A közlemény kiemeli: a beruházás célja egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása a pesti oldalon, a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatásaként.
A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal és 35 fával.
A sétány kialakítása érdekében a Markó utcai lehajtó támfalát a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével átépítik. A sétány a Margit híd környezetében többnyire 5-6 méter széles lesz a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel. A Margit hídtól délre fasor lesz a sétány középvonalában.
Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon megmarad a közúti funkció 2x1 forgalmi sávon, és gyorsabb, könnyebb gyalogos lejutási lehetőséget biztosítanak a felső rakpartról a Duna-partra.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.