A Gyöngyöst Mátraházával összekötő főútszakasz korszerűsítését a HE-DO Kft. végzi el, az első ütem megvalósítása augusztus 11-én indul.
Összesen mintegy 2,5 milliárd forintból, várhatóan jövő év végéig megújul a 24-es számú főút mintegy 15 kilométeres szakasza Gyöngyös és Mátraháza között - jelentette be a beruházást elindító hétfői sajtótájékoztatón a térség országgyűlési képviselője Gyöngyösön. A munkálatokat a HE-DO Kft. végzi el, amely a 24-es főút másik, Sirok és Egerbakta közötti 10 kilométeres szakaszán is dolgozik.
Horváth László, országgyűlési képviselő hangsúlyozta: a beruházás első ütemének kezdetével régen várt útfejlesztés-sorozat indul Gyöngyösön.
A várost Mátraházával összekötő főútszakasz korszerűsítése csak az első lépés, ehhez kapcsolódva ugyanis megújulnak a település állami kezelésben lévő, forgalmasabb belterületi útjai és megépül a nyugati, majd az északi elkerülő út is.
Jelezte: mindezek eredményeként biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés Gyöngyösön, és a program megvalósítása tehermentesíti is a várost, segítve ezzel a Mátra könnyebb megközelítését. A beruházássorozat egésze várhatóan 2023 végéig készül el és az előzetes kalkulációk alapján mintegy 15 milliárd forintba kerül majd.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője közölte: a 24-es főút felújításának most kezdődő, Gyöngyös belterületi részét érintő, 1,8 kilométeres szakasza mintegy 670 millió forintból őszre készül el. Ezt követi majd a közel 8 kilométeres Mátrafüred-Mátraháza szakasz, míg a harmadik ütemben a főút Gyöngyöst Mátrafüreddel összekötő, 5,5 kilométeres része újul meg.
Balázs Attila, a kivitelező HE-DO Kft. építésvezetője elmondta: az első ütem megvalósítása augusztus 11-én indul. A száz napra tervezett munka idején az érintett szakaszokon torlódás várható, ám a cég és a beruházó mindent elkövet azért, hogy a lehető legkevesebb fennakadást okozzák a közlekedésben - tette hozzá.
Az első ütem műszaki tartalmáról szólva Sántha Zoltán, a tervező Roden Mérnöki Iroda munkatársa közölte: az 1,8 kilométeres belterületi szakaszon 20 ezer négyzetméternyi burkolatot újítanak fel és 3500 méternyi szegélyt építenek át.
Emellett a buszmegállók burkolatát és a járdák egy részét is felújítják, és összehangolják a csomópontok jelzőlámpáinak működését a gépjárműforgalom gyorsabb átvezetése érdekében.
Ugyancsak az első ütem része két meglévő gyalogátkelőhely jelzőlámpássá alakítása, valamint egy új jelzőlámpás csomópont kiépítése.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.