A NIF beruházásában új körforgalom és tengelysúlymérő állomás épül a 37-es és 38-as főutak csatlakozásában.
Legutóbb június végén számoltunk be a 37-es főút projektjéről, amikor letették a Gesztely és Szerencs közötti szakasz bővítésének alapkövét. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Duna Aszfalt Zrt. munkájával a két település közötti 19 kilométeres szakaszt kétszer kétsávosra bővítik, és építenek négy új körforgalmú csomópontot.
Ezzel párhuzamosan kezdődött, de külön projekt keretében épül körforgalmú csomópont és tengelysúlymérő állomás a 37-es és 38-as főutak csatlakozásában a 35+958 kilométerszelvényben.
Ez utóbbiak kivitelezését a HE-DO Építő Zrt. végzi a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (KTI) program keretében, nettó 741.888.888 Ft hazai forrás felhasználásával.
A kivitelezés 2021 márciusában kezdődött, és várhatóan 2021 őszén ér véget. A projektben négyágú, egysávos kialakítású körforgalom épül, melyről Szerencs, Tarcal, Sátoraljaújhely és a Sárga Borház irányába lehet kihajtani.
A közvilágítást a csomóponti ágakon behaladás-érzékelőkkel látják el, ami biztosítani tudja az energiatakarékos működtetést.
A 37-es főút mentén továbbá egy vegyes rendeltetésű aszfaltburkolatú út épül 300 méter hosszan, amely a kerékpáros forgalmat és a mezőgazdasági forgalmat biztosítja majd távlatban a 3614 jelű út és a 38-as főút között.
Az új tengelysúlymérő állomás a meglévő helyén fog átépülni, kiemelt szegéllyel ellátott sziget választja majd el a 37-es főút pályaszerkezetétől.
A beruházó tájékoztatása szerint a kivitelezés 37-es főutat érintő szakaszán augusztus elején megtörtént a körforgalom déli − Tarcal felé eső − oldalán az aszfaltburkolat marása, a beton burkolatalap bontása, áteresz bontása és építése, illetve az előregyártott beton árokelemek fektetése.
Az északi − Sárga Borház felé eső – részen szintén az aszfaltburkolat marását, a beton burkolatalap bontását végezték, valamint megkezdték a fagyvédőréteg építését és a beton és aszfaltburkolat terítését és építését.
A 38-as főúton, a körforgalom nyugati − Szerencs felé eső – részén a fagyvédőréteg építését, beton és aszfalt rétegek terítését és építését augusztus elején befejezték, ezt követően padka terítése következett.
A jelenleg zajló munkákkal kapcsolatban a NIF azt közölte, hogy a 37-es főút 35+650-36+175 kilométerszelvények közötti, mintegy 525 méter hosszú szakaszán és a 38-as főúton a 0+000-0+115 kilométerszelvények közötti mintegy 115 méter hosszú szakaszon végez építési feladatokat a HE-DO Építő Zrt. A Sárga Borház felé, a körforgalom negyedik ágán mintegy 80 méter hosszon végzik a kivitelezést.
A munkákat a főutak forgalmának biztosítása és állandó fenntartása mellett végzik.
A körforgalom kialakítása során a munkaterületet három részre kellett osztani, és három ideiglenes − jelzőlámpával irányított − forgalomterelési ütemben tartják fent a közlekedést. Jelenleg az utolsó ütem van érvényben, ami biztosítja a csomópont teljes kiépíthetőségét.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.