A Duna Aszfalt munkájával 19 kilométert bővítenek ki, a közelben egy kapcsolódó projetkben a HE-Do fejleszt egy körforgalmat.
Már többször írtuk a 37-es út projektjéről, mellyel újabb város – és egyben a tokaji borvidék – kapcsolódik be a gyorsforgalmi hálózatba. Ehhez a Gesztelytől Szerencsig tartó, a 37-es főút eddig is használt, 18,9 kilométeres nyomvonalát új sávokkal bővítik, a munkát a Duna Aszfalt Zrt. végzi el a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában (a 37-es Miskolc-Gesztely közötti szakaszát már korábban négysávosították).
Szerda délelőtt ünnepélyesen letették az új gyorsforgalmi út alapkövét, melynek építkezése során
Az eseményen részt vett Pántya József, a NIF útfejlesztési igazgatója, Tóth Péter helyettes államtitkár és Koncz Zsófia térségbeli országgyűlési képviselő.
Pántya József a korábban lapunk számára a közbeszerzési adatokból ismert részleteket részletesebben is kifejtette: Elmondta: „Gesztely és Hernádkak között többsávossá, azaz turbókörforgalommá építik át a jelenlegi hagyományos, egysávos körforgalmat, amely így majd jelentősen nagyobb forgalmat tud átereszteni. Ezen kívül három egysávos körforgalom épül: az újharangodi, a Taktaharkány–Legyesbénye és a bekecsi csomópontban. Az újharangodi csomópont előtt mintegy 500 m hosszon – kísérleti jelleggel – RoadMesh acélhálót építenek be az aszfaltburkolatba, amely gátolja a nyomvályú-képződés kialakulását és a burkolatban jelentkező repedések áthidalásra is alkalmas, így növelve a burkolat élettartamát.”
Elhangzott: fontos lépés a projekt annak érdekében, hogy a Gesztely és Miskolc közötti 19 kilométer hosszú szakaszon csökkenjenek a közlekedési veszélyforrások és a balesetek.
A fejlesztés által a térség településein élők gyorsabban és biztonságosabban érhetik el Miskolcot, ezáltal pedig közelebb kerülnek a folyamatosan bővülő gyorsforgalmi hálózathoz.
Mint rámutattak, a kivitelezés már korábban megkezdődött, a lőszermentesítést és a fakivágást márciusban fejezték be, június közepéig pedig a régészeti feltárásokat is elvégezték. Jelenleg
Mivel főút Gesztely és Bekecs közötti szakasza rendkívül hófúvásveszélyes, ezért abalesetveszély megszüntetése érdekében az uralkodó szélirány felőli oldalon
mintegy 36 hektáron hófogó erdősávot, illetve 12 hektáron hófogó cserjesávot telepítenek, és több mint 41 hektárnyi hólerakó sávot füvesítenek.
Ezen kívül az építkezés során kivágott fák pótlására, illetve az úton közlekedők számára a változatos és esztétikus környezet biztosítása érdekében a meglévő környezeti adottságokhoz alkalmazkodó, döntően őshonos fafajokból közel 300 fát és 27 ezer cserjét telepítenek a kibővített út déli oldalán.
A tervek szerint 2021 júliusában megkezdődnek az útépítési és hídépítési munkák a szélesítendő jobb pályán. Még idén kötőrétegig megépülhet a teljes jobb pálya, a hozzátartozó párhuzamos utakkal, vízelvezetéssel, hidakkal és a csomópontokkal együtt.
A munkálatok 2023-ban fejeződnek be, az elkészült szakaszt a növénytelepítési munkákat követően helyezik majd forgalomba.
A 37-es út négysávosításához kapcsolódva a HE-DO Kft. jelentősen fejleszti a közelben található, a 37-es és 38-as főutak találkozásánál használt csomópontot szintén egy NIF-beruházásban:
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.