A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt és a Soltút generálkivitelezésében épül meg 36 kilométernyi új pálya.
Rendszeresen beszámolunk a Magyarország egyik nagymúltú városa, Pápa gyorsforgalmi kapcsolatát megteremtő építkezésről, a 2x2 sávos 83-as főút beruházásáról. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 36 kilométer hosszan új nyomvonalon, 2x2 sávos utat kialakító projektje két szakaszban épül meg: Pápa és Tét déli csomópontja között a Duna Aszfalt Zrt. valósítja meg a munkálatokat, Tét déli csomópontja és Győr közötti szakasz pedig a Soltút Kft. kivitelezésében készül el.
A teljes projektben hat különszintű csomópont, valamint összesen 23 híd épül meg.
Nemrég az északi szakaszon látványos hídépítési munka zajlott, ahol a Soltút alvállalkozójaként a Colas Közlekedésépítő Zrt. dolgozott a koroncói úti műtárgy elkészítésén. Lapunk a beruházás szereplőitől tájékozódott a NIF projektjének fontos eleméről, illetve a helyszínen is jártak a munkatársaink.
A koroncói úti pályahíd gerendázása során a több napig tartó folyamaton két alkalommal is fotóztuk a munkát, illetve a környező pályaszakaszt. Az átkelő, egy egynyílású vasbeton gerendás felüljáró, melynek alépítménye immár teljesen készen van és a hídgerendák is sikeresen helyükre kerültek december első felében.
A híd 29,8 m-es szabadnyílással és 27,13 m-es szélességgel készül el.
A hídgerenda beemelés első fázisaként 25 darab 30,8 m hosszú és 1,20 m magas hídgerenda került a helyére, amit a szakemberek igyekeztek a forgalom legkisebb zavarása mellett megtenni.
A hídgerendázás mindkét szakasza jelentős előkészületet igényelt: mivel a hídgerendák vasúton érkeztek a projekt súlypontjára, Győrszemerére, így ezt a szállítást már egy hónappal korábban le kellett szervezni. A hidaknál pedig ki kellett alakítani egy nagy kapacitású bejáróutat. Mindeközben pedig az időjárás is esős volt és nem könnyítette a munkát.
Míg a győrszemerei vasúti kirakodón egy 150 tonnás autódaruval szállítójárműre rakták a hídgerendákat, a hídnál a trélerekről egy 450 tonnás autódaru emelte azokat a helyükre: itt azonnal rögzítették is az elemeket.
A 83-as főút építkezése azért is fontos, mert mint a munkaterület tavaly októberi átadóján elhangzott: egy rendkívül balesetveszélyes és rossz nyomvonalvezetésű út helyett, egy új nyomvonalú 2×2 sávos főút fog megépülni.
Mindennek köszönhetően a most még 55 perces utazási idő mintegy 20 perccel csökken Pápa és Győr között, várhatóan megszűnik a torlódás Győrben, a Malom úti csomópont térségében
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.