A Nagykörút évtizedek óta hiányzó 1,2 kilométeres négysávos szakaszát KE-VÍZ és a Zemplénkő kivitelezi.
Nyíregyházán március 2-án elhelyezték a Nagykörút délnyugati szakaszát négysávosító projekt alapkövét. A Nemzeti Infrastruktúra Beruházó Zrt. beruházását a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. kivitelezi.
A fejlesztésben a Nagykörút évtizedek óta hiányzó 1,2 kilométeres négysávos szakasza épül ki az Érkert városrészben, emellett kétsávos kerékpárút és járda is szolgálja majd a közlekedők biztonságát.
A beruházást az indokolja, a vasútállomásnál lévő négysávos szakasz forgalmát az ezt követő kétsávos szakasz csak nehezen tudja elvezetni. Így a jelenlegi kétsávos útszakaszon mindennapos a torlódás, továbbá a közlekedés a gyalogosok és a kerékpárosok számára nem biztonságos.
A NIF Zrt. összegzéséből kiderült, a beruházás a Huszár sor és a Móricz Zsigmond utcát érintő nagykörúti szakaszt fejleszti.
Itt a meglévő kétsávos rész négysávosra történő kapacitásbővítése valósul meg. A fejlesztés továbbá öt jelzőlámpás csomópont, valamint a gyalog- és kerékpárút átvezetését biztosító híd létesítését is magában foglalja. A projekt során az Érpataki főfolyás felett átívelő két régi hídszerkezet helyett négysávos közút, valamint járda, gyalog- és kerékpárút átvezetését szolgáló, közel 60 m szélességű híd létesül.
Az eseményen részt vett Dr. Szabó Tünde, sportért felelős államtitkár is részt vett. A politikus emlékeztetett, az elmúlt időszakban sokszor vehettek részt hasonló eseményeken, hiszen mind Nyíregyháza városa, mind Szabolcs-Szatmár-Bereg megye töretlenül fejlődik. Dr. Vinnai Győző, országgyűlési képviselő történelmi jelentőségú fejlesztésről beszélt, melynek megvalósulásával sikerül bezárni a Nagykörutat. "A beruházásban érintett Simai út, a Huszár sor, és a Nagykörút nyugati részén élők régóta kérték ennek a szakasznak a megépítését" - tette hozzá. Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a szakasz készítését több éves előkészítő munka előzte meg.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója felhívta rá a figyelmet, hogy Nyíregyháza felépítése közlekedési szempontból gyűrűs-sugaras szerkezetű. "A gyűrűt képező Nagykörútnak jelenleg ezen szakasza a legkritikusabb" - hangsúlyozta. "A négy sáv kialakításával nagyban hozzájárulunk a város kulcsfontosságú útvonalának tehermentesítéséhez, és sikerül megteremtenünk a biztonságos közlekedés feltételeit.”
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.