A Hort és Csány közötti összekötő út több mint 50 év után kapott fejlesztést, ugyanakkor Tarnaméra és Boldog térsége is előrébb lépett.
Három projektátadó eseményt tartott meg egy nap alatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Heves megyében a Magyar Falu Program keretében – értesült a magyarepitok.hu a közútkezelőtől. Július 13-án a 3202-es Hort-Csány összekötő út, a 3205-ös Jászárokszállás-Tarnaméra út, valamint a 31121-es boldogi bekötőút egy-egy megújult szakaszának tartották meg a projektzáró rendezvényét. A kivitelezést mindhárom esetben Magyar Közút végezte el saját gépláncaival.
A 3202-es jelű Hort-Csány összekötő út mintegy 6 kilométeres hosszan köti össze a két települést. A közútkezelő adatai szerint itt a legutolsó fejlesztés 1971-ben történt: így 6 méter szélességű burkolat felülete elöregedett, a külterületi szakaszon az árkok több helyen feliszapolódtak.
Ezen az úton a 1+800-es és a 2+210-es km-szelvények között újult meg az út. A mintegy 410 m hosszú szakaszon bruttó 29 millió forint értékben dolgoztak. A beruházás során gondoskodtunk az új kiegyenlítő réteg és kopóréteg terítéséről, valamint a KRESZ táblák igény szerinti cseréjéről és pótlásáról. Mindezek mellett árok tisztítás, áteresz tisztítás, aszfaltozás előtt padkanyesés, illetve az új kopó réteg megépítését követően új padka és útburkolati jel készült el.
A 3205-ös Jászárokszállás-Tarnaméra összekötő út hasonló gondokkal küzdött, itt a legutolsó beavatkozás 1979-ben történt. A 3205-ösön a 9+990-es és a 12+449-es km szelvények között összesen mintegy 2500 m hosszban két ütemben bruttó 145 millió forintos értéken valósult meg.
Az új kiegyenlítő réteg és kopóréteg terítése, valamint a KRESZ táblák igény szerinti cseréje és pótlása itt is megtörtént, akárcsak az árok tisztítás, áteresz tisztítás, padkanyesés, továbbá új padka és útburkolati jel készült el. A kivitelezés részét képezte Tarnaörs belterületén három buszmegálló teljes körű felújítása.
Szintén megújult a 31121-es boldogi bekötőút 3+205-ös és a 6+797-es km szelvények között. Az összesen mintegy 2,9 km-es útfejlesztés több szakaszban bruttó 135 millió forintból valósult meg. A megyehatár és a Boldog közötti szakaszon kiegyenlítő réteg és kopóréteg beépítésével, Boldog belterületén szakaszosan kopóréteg beépítésével valósult meg a felújítás. Az utoljára 1983-ban fejlesztett úton árok tisztítás, áteresztisztítás, aszfaltozás előtt padkanyesés, illetve az új kopó réteg megépítését követően új padka és útburkolati jel készült el.
Az érintett szakaszokhoz kötődve a Magyar Falu Program keretein belül előkészítés alatt áll a 3205-ös út összekötőút hiányzó, Visznek és Tarnaörs közötti szakasza. Ezen program jelenleg még támogatási szerződéssel nem rendelkezik – derült ki a Magyar Közút összegzéséből.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.