A közútkezelő szakemberei szakkivitelező bevonásával, teljes útzár mellett kivitelezik a projektet, amelyben a beszakadt úttest alatti átereszt is újjá kellett építeni.
Folyamatosan zajlik a munka a június elején, a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű eső miatt beszakadt 611-es főúton – derül ki a Magyar Közút Nzrt. honlapjának híréből.
A Tolna megyei Dombóvárt és a Baranya megyei Sásdot összekötő másodrendű főúton az előbbi településtől délre, a 4-es kilométernél szakadt be az úttest az özönvíz szerű esőzésnél. A helyreállítást a Magyar Közút szakemberei szakkivitelező bevonásával, teljes útzár mellett végzik, a mostani hír szerint összetett projektről számol be, amelyben a beszakadt úttest alatti átereszt is újjá kellett építeni.
A szakemberek az áteresz elbontását követően a rendkívül magas talajvíz miatt elsőként lehatárolták a munkaterületet, hogy a folyósodásra hajlamos homok altalaj ellenére a földmű stabilitását biztosítsák – olvasható a beszámolóban. Ezt követően új teherelosztó vasbeton lemez épült és új vasbeton keretelemeket emeltek be.
Az építés során a beépített anyagok kötési és technológiai időinek tartása miatt jelenleg az átereszhez csatlakozó falak zsaluzása folyik. Ezek betonozását követően a háttöltések visszaépítése, tömörítése és a főút alépítményeinek építése következik.
Ezután indulhat meg az aszfaltozási munka, mely várhatóan szeptember elejére készülhet el, ekkor szűnhet meg a teljes útzár is. Jelenleg továbbra is Dombóvár-Mágocs-Csíkostőttős, illetve Jágónak-Nagyberki felé terelik el a forgalmat.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.