A projekt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a TOP projekt részeként valósulhatott meg.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) részeként 1,7 kilométeren újult meg a 4631-es jelű Mezőtúr – Szarvas összekötő út – derül ki a vállalat közleményéből. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei projekt a gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés című felhívás keretében valósult meg. A beruházást a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelező közel 374 millió forintból valósította meg.
A Mezőtúr-Szarvas összekötő út 5+550 és 7+304 kilométerszelvények közötti szakaszán a kivitelező gondoskodott a meglévő burkolat profilmarásáról, a szükséges talajkezelésről, majd új georács és stabilizációs réteg beépítéséről.
Ezt követően a teljes felületen új aszfalt kötőréteg, kopóréteg és stabilizált padka épült, valamint sor került a KRESZ táblák cseréjére és tartós burkolati jelek festésére is, továbbá a szikkasztóárkok tisztítása is megvalósult.
A TOP program keretében országosan 2018-ban több mint 526 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása indult el. Ebből Jász-Nagykun-Szolnok megyében mintegy 41 kilométernyi út felújítása valósult meg európai uniós forrásból. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2018-ban a TOP keretein belül országosan több mint 526 kilométernyi út teljes körű felújítását indította el. A programról bővebb információt ide kattintva oldalon olvashatnak.
A gondos előkészítés által felére tudták csökkenteni a lezárások idejét a gerendabeemelések alatt a Kecskemét térségében zajló autópálya-fejlesztésen. A Hódút Építő Kft. kivitelezésében az ország legnagyobb vidéki csomópontja épül: a Magyar Építők friss hírekkel és fotókkal jelentkezik.
Újabb szintet lépett az M1-es autópálya bővítése: elkezdődött a hidak bontása. A Páty autópálya-bekötőútját átívelő átjárót nem kell teljesen elbontani a kiszélesítéséhez.