A Duna Aszfalt és a STRABAG kivitelezésében zajló projektben elkészült a főpálya kopóréteg építése az autópálya országhatárig tartó szakaszán.
Rendszeresen tudósítunk az M6 autópálya országhatárig tartó meghosszabbításáról. A Bóly és Ivándárda (országhatár) közötti 20 kilométeres szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval 130 km/óra tervezési sebességgel készül.
A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium (mint a NIF Zrt. jogutódja) megbízásából a Duna Aszfalt Zrt. és a STRABAG Építő Kft. konzorciumának kivitelezésében nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken valósul meg.
A fejlesztés célja a Duna menti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása. A hiányzó szakasz megépítésével teljeskörűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
A munkák aktuális állásáról Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője adott tájékoztatást lapunk részére.
„Augusztusban elkészült a főpálya kopóréteg építése. A még hiányzó aszfalt kopórétegek – Villányi csomópont, tengelysúlymérő-állomás (TSM) ágai, üzemi lehajtók − építése szeptember közepére befejeződik. Folyamatban van a TSM mérlegház és szociális épületeinek kivitelezése, valamint a víztisztító technológia összeszerelése, melynek próbaüzeme szeptember végén kezdődik.”
A szakember elmondta azt is, hogy három országos közúti korrekciós szakasz − 5704. jelű út és keresztező híd, 5702. jelű út és keresztező híd, Lippói körforgalom − műszaki átadása és ideiglenes forgalomba helyezése megtörtént, így ott már az új szakaszokon halad a forgalom.
Kialakították a portálszerkezeteket és a kapcsolódó forgalomtechnikai kijelzőket, épül a teljes szakaszon, valamint a TSM-állomáson az üzemi hírközlő rendszer.
Szeptember végén kezdődik a forgalomtechnikai elemek – táblák, burkolati jelek – megvalósítása, valamint befejezik a szalagkorlát és vadvédőkerítés építését.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.