A KM Építőnek a kivitelezés közben biztosítania kellett a forgalmat a dunabogdányi bányát kiszolgáló átjárón.
Fontos forgalmat lebonyolító híd újult meg a Dunakanyar térségében a KM Építő Kft. kivitelezésében. A tervezett határidőnek megfelelően tavaly november 15-én átadott dunabogdányi átjáró a helyi bányát a Duna-parti rakodóval köti össze, a 11-es főút felett átívelve.
Lapunk már tavaly ősszel is beszámolt az akkor még zajló projektről, amely Dunabogdány nagymúltú andezitbányájához kapcsolódik. A kőfejtő korábbi jelentőségét az adta, hogy a világvárossá váló Budapest útjai számára túlnyomórészt innen hordták a követ. A bánya ugyanakkor ma is működik a Basalt-Középkő Kft. tulajdonában: mára korszerű gépekkel és jó minőségű termékekkel hazánk egyik fontos andezit lelőhelye.
A bányát és a Duna-parton található rakodót a Bánya utca köti össze, amely egy felüljárón keresztezi a folyó mentén futó 11-es főutat. A KM Építő Kft. feladata az utóbbi években jelentősen leromlott állapotú hídon a felszerkezet további állagromlásának megakadályozása, illetve a kétirányú forgalom számára is alkalmas, biztonságos 2x1 sáv szélességének biztosítása volt.
Ahogy azt korábban is jeleztük, az 54 méter szabad nyílású híd felújítása során többek közt a teljes hídszerkezet burkolatának marását és a szegélyek bontását is elvégezték. A híd ugyanakkor új szigetelést kapott, megtörtént a pályalemez kiegyenlítése, új visszatartó rendszer és új vízzáró bevonatok készültek, valamint megoldották a hídszerkezet víztelenítését. A további elvégzett munkákról ebben a cikkünkben számoltunk be.
Külön nehézséget jelentett, hogy a kivitelezés időtartama alatt a bánya kiszolgálását folyamatosan biztosítani kellett, a hidat a forgalom elől csak nagyon rövid időre zárhatták le.
A legutóbbi cikkünk után elvégzett munkák során elkészült a felszerkezet teljes alsó részének új felületi bevonattal kezelése, nagynyomású tisztítást követően. Emellett elkészült az öntött aszfalt vízelvezetés, a rugalmas hézagkiöntések, lépcsők, surrantók és a rézsűkúp kőburkolatának javítása, valamint a padkarendezés. Mindezeken túl a hídon elhelyezték a geodéziai mérési pontokat, és telepítettek egy geodéziai magassági alappontot.
A lapunknak eljuttatott beszámoló zárásként hangsúlyozta, a csapadékos időjárás miatt a projekt befejezése végül a szerződésben rögzített véghatáridőre, azaz 2023. november 15- re sikerült: ezen a napon megtörtént a sikeres műszaki átadás-átvétel.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.