2025-re elkészülnek az új algyői Tisza-híd bővítésének tervei.
Amint tavaly beszámoltunk róla, az M9-es építéséhez is kapcsolódva tervezik a 47-es út 2x2 sávosra bővítését, ezzel együtt az algyői Tisza-híd átalakítását is. Most Lázár János építési és közlekedési miniszter tette közzé Facebook oldalán: az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása során
„már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1.2 km utat tervezzen 2025-ig.”
Ahogyan a vonatkozó közbeszerzési adatokból kiderül, az UNITEF'83 Zrt. tervezheti át a hidat 1,2 milliárd forintért, legkésőbb 2027 májusára.
A 47 sz. főút legnagyobb forgalmú szakasza Csongrád megye két legnépesebb városa - Hódmezővásárhely és Szeged - között van, ennek nagy része már 2x2 sávos, kivéve az algyői közúti Tisza-hidat. A jelenleg 2x1 forgalmi sávon napi 15 000 jármű közlekedik. Ennek érdekében a jövő évben lezárt tervezést építés is követi majd,
„2029-re el is készülhet az új híd” – írja a miniszter.
Algyő hídjának bővítése is része a 47-es komplex fejlesztésének, amely Szegedet és az ország legdinamikusabban fejlődő városát, Debrecent köti össze.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.