Évek óta téma a zalai városban a Hevesi Sándor és a Rózsa utca kereszteződésének átalakítása és biztonságosabbá tétele. A munkaterület átadásával elkezdődhet a körforgalom építése.
Nagykanizsa közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésének régóta várt eleme a Hevesi Sándor utca (6101 sz. összekötő út) és a Rózsa utca kereszteződésének korszerűsítése. A projekt megvalósítása során egy körvárta, vagyis előregyártott elemek telepítésével kialakított körforgalom épül, ezenkívül felújítják a burkolatot is.
A kivitelezés különlegessége, hogy a fejlesztéssel érintett közterületek részben állami, részben önkormányzati kezelésben vannak. Emiatt az építési engedélyben Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közösen szerepel építtetőként.
A két fél Konzorciumi Együttműködési Megállapodást kötött, hogy az önkormányzati és állami útszakaszok átépítését, modernizálását egyidőben megvalósíthassák.
A finanszírozást teljes egészében az önkormányzat biztosítja, míg a Magyar Közút feladata az országos közútra vonatkozó műszaki előírások és minőségi elvárások érvényesítése, valamint a kivitelezés szakmai ellenőrzése.
A munkálatok önkormányzati tulajdonú és állami kezelésű területeket egyaránt érintenek. A Hevesi és Rózsa utcák találkozásánál épülő új körforgalom külső átmérője 12,75 méter, a körpálya szélessége 6,0–7,5 méter között változik, a járható körgyűrű szélessége 2,5 méter. A középsziget előregyártott elemekből készül, külső sugara 3,5 méter. Ezt nem pontosan középen, hanem 75 cm-rel délkelet felé eltolva helyezkedik el. A körforgalomhoz tartozó szigetek, szegélyek és gyalogátkelőhelyek az aktuális szabványoknak megfelelően kerülnek kialakításra.
A csomópont esésviszonyait úgy tervezték, hogy a víztelenítés biztosított legyen: a körforgalom a Rózsa utca keleti oldalától nyugati irányba lejt a meglévő 2,5%-os eséssel, a pályaszerkezet magassági kialakítása pedig csak minimálisan tér el a jelenlegitől.
A kivitelezés során többféle aszfaltburkolat-felújítási technológiát alkalmaznak:
Minden technológiai változatban PmB 45/80-65 polimerrel modifikált bitumen és C 60 B 3 RG jelű bitumenemulzió biztosítja a burkolat tartósságát.
A beruházás a forgalom folyamatosságát és biztonságát növeli. A kivitelezés a tervek szerint 2,5 hónapig tart. Erről a település vezetője közösségi oldalán számolt be. Horváth Jácint kitért arra is, hogy aláírták a közbeszerzési eljárás során a megbízást elnyerő Magyar Aszfalt Kft.-vel a szerződést.
A városon átvezető 4-es főút kap fejlesztést; Debrecenben jelenleg több csomópont átépítése is zajlik.
Háromhuta és Regéc közötti közút több szakasza újul meg a HE-DO kivitelezésében.