A járat utasai kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak majd a CAF-villamosok üzembe állítása után.
Ősszel megkezdődhet négy megálló akadálymentesítése és korszerűsítése az 50-es villamos vonalán, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a közbeszerzési eljárás nyertese, a Colas Alterra Zrt. aláírta a vállalkozási szerződést.
A BKK közleménye szerint a Colas Alterra Zrt.
Elbontják a meglévő megállókat, majd korszerű utasvárókat és peronokat építenek tájékoztatók elhelyezésével.
Emellett felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat és gyalogátkelőhelyeket, valamint 39 új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik.
A járat utasai kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak majd a CAF-villamosok üzembe állítása után. Az említett négy megálló a következő lépése a teljes vonal akadálymentesítésének, az első a Határ úti végállomás felújítása volt.
A projekt a fővárosi önkormányzat, valamint az Európai Unió finanszírozásával bruttó 984,537 millió forintból valósul meg. A korszerűsítés előreláthatóan még ez év végéig elkészül.
A közleményben kitértek arra is, hogy a BKK megállapodott a CAF-villamosok gyártójával, és a szerződésmódosításnak köszönhetően jövő májusig - teljesen vagy részlegesen - lehívhatja a még opcióban szereplő 51 villamost, ha lesz rá anyagi forrás.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.