A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
Az 1988-ban épített Frankenburgi úti aluljáró vasúti műtárgyai 2021-ben kerültek a jogi viták rendezése után a GYSEV Zrt. tulajdonába. A hidak elkészülte óta eltelt három évtizedben, elsősorban a háttöltés vízelvezetésének hiányossága miatt az átkelők állapota jelentősen leromlott.
2019-ben a vasúttársaság elkészíttette a felújítási terveket, ezek alapján több szakaszra bontva végzik el a két vasúti felüljáró karbantartási munkálatait.
Az elmúlt években már elkészülteket azokkal a munkafázisokkal, amelyek a vasúti forgalmat is érintették. Lecserélték a szigeteléseket, megoldották a háttöltés víztelenítését és beépítették a kiegyenlítő lemezeket. A 2021-ben és 2022-ben elvégzett feladatok után, mindkét híd háttöltése megfelelően működik, így a hídfők és a szárnyfalak vasbetonszerkezete is kiszáradtak.
A két híd felújításának újabb ütemében a közbeszerzésen kiválasztott ajánlattevő cégnek a műtárgyak közúti forgalmat is érintő felújításait kell majd elvégeznie. A mostani szakaszban a kivitelező legfőbb feladata a pályakapacitás korlátozásával, a vasúti forgalom biztosítása mellett a műtárgyak korrózióvédelmének kialakítása.
Az Ágfalva- Sopron 321+75 hm szelvényben és a Sopron- Sopron OH 851+90 hm. szelvényben lévő, egyenként 10,70 méter nyílású hidak pályaszerkezetét már egy korábbi felújítási ütemben elbontották és újjáépítették, így azok nem érintettek ebben a fázisban.
A felújításhoz a két híd közvilágítását el kell bontani, majd annak befejezése után visszatelepíteni. A feladatok között szerepel a különálló tartóvezetéken futó távhővezeték esetében - a hidakhoz hasonlóan -, a tartószerkezet korrózióvédelme a vezeték eltávolítása nélkül.
A kiírás szerint a hidak felületkezeléséhez olyan technológiát kell alkalmazni, amely városi környezetben, a híd alatt átmenő forgalom veszélyeztetése nélkül is alkalmazható.
A projekt keretében lecserélik a hídfők élvédő szögacéljait, valamint a hídépítés dátumát megörökítő kerámia számjegyeket is.
A kivitelezésre november 11-ig nyújthatóak be az ajánlatok.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.