2024.11.05, Kedd

Hirdetés

Két szomszédos vasúti híd újabb felújítási üteme kezdődhet el
Fotó: illusztráció (magyarepitok.hu) és GYSEV Zrt.

Két szomszédos vasúti híd újabb felújítási üteme kezdődhet el

magyarepitok.hu

2024.10.27. 07:59 - Sándor Csilla

A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).

Hirdetés

Az 1988-ban épített Frankenburgi úti aluljáró vasúti műtárgyai 2021-ben kerültek a jogi viták rendezése után a GYSEV Zrt. tulajdonába. A hidak elkészülte óta eltelt három évtizedben, elsősorban a háttöltés vízelvezetésének hiányossága miatt az átkelők állapota jelentősen leromlott.
2019-ben a vasúttársaság elkészíttette a felújítási terveket, ezek alapján több szakaszra bontva végzik el a két vasúti felüljáró karbantartási munkálatait.

 

Fotó: GYSEV Zrt.

 

A felújítás két üteme már elkészült

Az elmúlt években már elkészülteket azokkal a munkafázisokkal, amelyek a vasúti forgalmat is érintették. Lecserélték a szigeteléseket, megoldották a háttöltés víztelenítését és beépítették a kiegyenlítő lemezeket. A 2021-ben és 2022-ben elvégzett feladatok után, mindkét híd háttöltése megfelelően működik, így a hídfők és a szárnyfalak vasbetonszerkezete is kiszáradtak.

A vasúti forgalom biztosítása mellett végzik el a munkát

A két híd felújításának újabb ütemében a közbeszerzésen kiválasztott ajánlattevő cégnek a műtárgyak közúti forgalmat is érintő felújításait kell majd elvégeznie. A mostani szakaszban a kivitelező legfőbb feladata a pályakapacitás korlátozásával, a vasúti forgalom biztosítása mellett a műtárgyak korrózióvédelmének kialakítása.  
Az Ágfalva- Sopron 321+75 hm szelvényben és a Sopron- Sopron OH 851+90 hm. szelvényben lévő, egyenként 10,70 méter nyílású hidak pályaszerkezetét már egy korábbi felújítási ütemben elbontották és újjáépítették, így azok nem érintettek ebben a fázisban.

A felújítás idejére lebontják a híd közvilágítását

A felújításhoz a két híd közvilágítását el kell bontani, majd annak befejezése után visszatelepíteni. A feladatok között szerepel a különálló tartóvezetéken futó távhővezeték esetében - a hidakhoz hasonlóan -, a tartószerkezet korrózióvédelme a vezeték eltávolítása nélkül.


A kiírás szerint a hidak felületkezeléséhez olyan technológiát kell alkalmazni, amely városi környezetben, a híd alatt átmenő forgalom veszélyeztetése nélkül is alkalmazható.

A projekt keretében lecserélik a hídfők élvédő szögacéljait, valamint a hídépítés dátumát megörökítő kerámia számjegyeket is.
A kivitelezésre november 11-ig nyújthatóak be az ajánlatok.  

Vasútfejlesztésvasúti hídGyőr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.SopronSopron-Ágfalva vasútvonalFrankenburgi aluljáróközbeszerzéskorrózióvédelemhídfelújítás

Hírlevél

Hirdetés