Budapest főpolgármestere kizárta, hogy 2018-ig elindulna a kivitelezés, de a tervezésre határozott szándékot mutatott.
A főváros el akarja készíttetni a jelenleg Újpest központban végződő 3-as metróvonal meghosszabbításának terveit Káposztásmegyerig. Tarlós István főpolgármester erről a Klubrádió műsorában beszélt, amikor a Népszabadságban megjelent információról kérdezték. A lap ugyanis arról értesült, hogy a fővárosi önkormányzat ismét előveszi az M3-as metróvonal meghosszabbításának tervét. A főpolgármester úgy reagált, hogy a meghosszabbításról nem léteznek tervek, de azokat szeretnék elkészíttetni. „A főváros ezt saját forrásból meg tudja tenni” - tette hozzá.
Tarlós István hangsúlyozta, jelenleg nem a meghosszabbításra kell koncentrálni, hanem a napi félmillió utast szállító rossz állapotú vonal felújítására. "Hogy a meghosszabbítás ebben a ciklusban megkezdődhetne, ez teljesen illuzórikus, és ilyet senki nem ígért soha" – fogalmazott a politikus.
Vasúti és metrómegállót is kapna Káposztásmegyer
Az M3-as északi irányú meghosszabbítása már hosszú évek óta visszatérő téma a fővárosi politikában az M1-es és az M4-es metró bővítéséhez hasonlóan. A beruházás felé tett konkrét lépés volt a káposztásmegyeri intermodiális csomópont tervezését szabályozó szerződés. Az újpesti és a XV. kerületi polgármester közötti megegyezésről 2013 márciusában számolt be az ujpest.hu, eszerint az új közlekedési csomópont a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lenne Rákospalotán. Az intermodiális kapcsolatban az ott létesülő majdani M3-as metrómegálló, a szintén újonnan épülő (a Budapest-Vác vasútvonalon létesülő) vasúti megálló, valamint a villamos és a busz járatok megállói egyesülnének. A csomóponthoz P+R parkolók létesülnének.
Wintermantel Zsolt, újpesti polgármester a szerződés megkötésekor azt hangsúlyozta, a csomópont modulokból áll össze, és bár az összetevőket együtt tervezték, azok egymás nélkül is megépíthetők.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.