A H7-es csepeli és és H6-os ráckevei gyorsvasutat a föld alatt, a Soroksári út vonalán tervezik bevezetni Budapest belvárosába.
Úgy újítanák fel a ráckevei és csepeli HÉV-vonalakat, hogy az elővárosi járatok a Kálvin-téren elérjék a metróhálózatot – mondta el az InfoRádiónak Fürjes Balázs főváros fejlesztéséért felelős államtitkár. A budapesti közösségi közlekedés fejlesztéséről tavaly novemberben jelent meg egy átfogó kormányhatározat, melyben számos más fejlesztés mellett szerepel
Most a H6-os és H7-es felújításával kapcsolatban fejtette ki az illetékes államtitkár, hogy az elkövetkező években a Kálvin-térig meghosszabbításra kerülő elővárosi kapcsolatok elérjék a metróvonalakat. A Belváros-Lipótvárosban található Kálvin-téren a HÉV-en utazók az M3-as és az M4-es metrókra is átszállhatnak majd.
A kibővülő tömegközlekedési csomópontig a föld alatt, a Soroksári út vonalán alakítanák ki a HÉV-kapcsolatot.
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.