A Market által kivitelezett 15 ezres stadion többek közt orosz, kínai, török és ausztrál létesítményeket utasított maga mögé; tavaly egy 80 ezres stadion nyert.
A DVTK arénáját választotta az elmúlt év legszebb stadionjának a Stadium Database. A lengyel honlap kilencedszer hirdette meg a versenyt. A top tízben a Market Építő Zrt. által kivitelezett épület mellett négy orosz, két kínai, valamint egy-egy török és ausztrál aréna kapott még helyet, de a Strabag által épített MOL Aréna Sóstó is szerepelt köztük.
A Stadium Database a szakmai zsűri döntésének megszületése után kiemelte, hogy korábban még egyszer sem végzett az élen olyan kicsi létesítmény, mint a diósgyőri, de ha van olyan, amelyik megérdemli, akkor az éppen a DVTK-é.
"A kivitelezés időben és a költségvetés tartásával valósult meg a megfelelő helyszínen, a közösség érdekét szem előtt tartva" - folytatódik a méltatás. Az elemzés arra is kitér, hogy bár kicsit furcsa egy évvel a 80 ezres moszkvai Luzsnyiki után egy ennyire kicsi stadiont díjazni, de a DVTK-é az igényeknek megfelelő nagyszerű építészeti megvalósítás. Az egyik zsűritag a tervező Közti Zrt. vízióját és a stadion eleganciáját emelte ki. A létesítményben emellett könnyen lehet közlekedni és a lelátónak különleges az atmoszférája.
A stadion 91,7 százalékot ért el az értékelésen: építészeti szempontból megkapta a maximális (40 százalék) pontszámot, de innovációban (20-ból 18,4 százalék) és funkcionalitásban (40-ből 33,3 százalék) is kiemelkedően teljesített.
Az eredeti mezőny 27 stadionból állt. A szakmai értékelés mellett volt internetes szavazás is, ezen 35 330 voks alapján a Volgograd Aréna nyert.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.