Gazdag és színes pályakép áll a szakember mögött, eredményeit az állam is elismerte.
Kerékgyártó Attila okleveles építőmérnök, valamint okleveles útépítési- fenntartási és üzemeltetési szakmérnök március 15-én átvehette a magyar állam által adományozható egyik legmagasabb polgári kitüntetés, a Magyar Érdemrend lovagkeresztjét.
Kerékgyártó Attila nevével olvasóink leggyakrabban - az SDD Konzorciummal, vagyis a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. által megvalósuló - M85-ös autóút építése kapcsán találkozhatnak, ám az elismerés nemcsak a Dömper Kft. projektvezetőjének szól, hanem a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) volt vezetőjének is, aki az országos közúthálózat üzemeltetése, fenntartása és fejlesztése érdekében végzett több évtizedes, kiemelkedő munkája végett kapta meg a magas rangú díjat.
Kerékgyártó Attila gazdag pályafutásának néhány jelentősebb elemét kiragadtuk, hogy képet kaphassanak az olvasók a kitüntetés alapját jelentő szakmai teljesítményről: kezdő mérnökként titkári titulusban tagja lehetett az országos közúthálózat üzemeltetését, fenntartását, felújítását pénzügyi kerettel kezelő Forráselosztó Bizottságnak, amely az akkori közútkezelői rendszer működtetését alapvetően határozta meg.
Kiemelkedő éveket tölthetett a Komárom Esztergom Megyei Állami Közútkezelőnél, ahol a Mária Valéria híd újjáépítésén és kapcsolódó beruházásokon dolgozott, egyéb kiemelkedő mérnöki alkotások mellett.
A fiatal, karrierista vezető számára óriási szakmai beteljesülést jelentett, hogy 36 évesen a KKK főigazgatójává vált, annak az intézménynek, ahol egykor kezdő mérnökként megismerkedett az országos közúthálózattal, annak műszaki, gazdasági és jogi szabályozásával.
Egyedülálló mérnöki éveket hozott számára, amikor a Zeneakadémia felújításában részt vehetett FIDIC szerződéses tanácsadóként. „Hatalmas élmény volt és rengeteget tanultam az akkori kollégáimtól, a szakmám egy teljesen másik oldaláról is.”
„A mostani kivitelezői, projektvezetői énem egy új világ számomra, a mérnöki alkotások konkrét megvalósítása teljesen más szépséget és egyben kihívást jelent minden nap. Remélem, ezen termékeny időszak még sok-sok projekt átadásával csak színesedni fog jelenlegi munkáltatóm, a Dömper Kft. kötelékében.”
A kitüntetés első híre 2022. február 8-án érte el Kerékgyártó Attilát, amikor a Miniszterelnöki Programiroda Kitüntetési Osztályától elektronikus levelet kapott „értesítés állami kitüntetésre való ajánlásról”.
„Már önmagában az ajánlás is nagyon meglepett és természetesen az ajánlásban megjelenő elismerés.”
A szükséges adategyeztetések után március 4-én tudatták a projektvezetővel, hogy Orbán Viktor miniszterelnök úr előterjesztésére március 15-e alkalmából Áder János köztársasági elnök állami kitüntetést adományoz számára. „Mondanom sem kell, hogy még ekkor sem hittem a szememnek, többször át kellett olvasnom a tájékoztató levelet. Hatalmas megtiszteltetés volt számomra.”
A szakmérnököt óriási meglepetésként érintette az elismerés, amely - meggyőződése szerint - sok más kollégájának, volt és jelenlegi főnökeinek, beosztottjainak, szakmai tanítóinak egyaránt megbecsülés.
„Fontos kiemelnem, hogy bár közigazgatásból jöttem és bizonyosan az akkori életutam során letett eredmények is megalapozták a felterjesztésemet, büszke vagyok arra, hogy immár 8 éves kivitelezői munkámat is jutalmazták a döntéshozók.”
Kerékgyártó Attila a kitüntetés után is szakmai hitvallásának megfelelően folytatja munkáját, melyet a szakmai szeretet, a mérnöki precizitás, a kollegiális vezetői magatartás és a mindenki számára eredményes produktum hatja át.
„Nem gondolnám, hogy az elismerés bármiben is megváltoztatja a munkámhoz való hozzáállásomat, talán még nagyobb precizitás és szakmai szeretet, elhivatottság kell, hogy jellemezzen, megköszönve és visszaigazolva azon kollégák bizalmát, akikkel évtizede együtt dolgozok, akik a felterjesztés háttérmunkájában részt vehettek.”
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.