Az első, több mint 25 kilométer hosszú 2x2 sávos szakasz dokumentációját az Uvaterv és az Unitef ’83 készítik el.
Folyamatosan zajlik az Északkelet-Magyarország által várt új gyorsforgalmi út projektjének előkészítése, melyet a tavalyi év végén nemzetgazdasági szemponból kiemelt közlekedési beruházássá nyilvánítottak. Az M49-es út a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Mátészalkától indulva köti majd össze az M3-as autópályát Csengersimánál a román határral. A pályának azért is nagy a jelentősége, mert közelebb hozza Nyíregyházához és Budapesthez a jelentős mértékben magyarok lakta partiumi településeket, köztük Szatmárnémetit, Nagykárolyt és Nagybányát is.
Az M49-es elsőként elkészülő szakasza várhatóan a Mátészalka-Ököritófülpős közötti 25,67 kilométer hosszú pálya lesz. A szakasz engedélyezési, illetve részleges hatálybalépésű kiviteli tervét az Uvaterv Zrt. és az Unitef ’83 Zrt. konzorciuma készíti el 1,496 milliárd forintos költséggel – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A most 110 km/h-s sebeséggel, gyorsforgalmi útként megtervezett M49-es kiépítése során figyelmet fordítanak majd arra, hogy később autópályává lehessen bővíteni majd az útvonalat. A pályán 5 csomópontot alakítanak ki:
A pálya mellett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.
Ezzel együtt Őrnél 3 kilométernyi, Győrteleknél 4 kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén 4 kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.