Az első, több mint 25 kilométer hosszú 2x2 sávos szakasz dokumentációját az Uvaterv és az Unitef ’83 készítik el.
Folyamatosan zajlik az Északkelet-Magyarország által várt új gyorsforgalmi út projektjének előkészítése, melyet a tavalyi év végén nemzetgazdasági szemponból kiemelt közlekedési beruházássá nyilvánítottak. Az M49-es út a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Mátészalkától indulva köti majd össze az M3-as autópályát Csengersimánál a román határral. A pályának azért is nagy a jelentősége, mert közelebb hozza Nyíregyházához és Budapesthez a jelentős mértékben magyarok lakta partiumi településeket, köztük Szatmárnémetit, Nagykárolyt és Nagybányát is.
Az M49-es elsőként elkészülő szakasza várhatóan a Mátészalka-Ököritófülpős közötti 25,67 kilométer hosszú pálya lesz. A szakasz engedélyezési, illetve részleges hatálybalépésű kiviteli tervét az Uvaterv Zrt. és az Unitef ’83 Zrt. konzorciuma készíti el 1,496 milliárd forintos költséggel – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A most 110 km/h-s sebeséggel, gyorsforgalmi útként megtervezett M49-es kiépítése során figyelmet fordítanak majd arra, hogy később autópályává lehessen bővíteni majd az útvonalat. A pályán 5 csomópontot alakítanak ki:
A pálya mellett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.
Ezzel együtt Őrnél 3 kilométernyi, Győrteleknél 4 kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén 4 kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.