2024.12.02
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
2024.07.17
A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.
2024.02.25
A déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.
2023.08.12
A kivitelezéshez egyedi technológiára és logisztikára van szükség, ami számos érdekességgel jár.
2023.03.24
Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.
2023.02.27
A déli járat lyukasztása ünnepi hangulattal járt együtt a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.01.09
Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása.
2022.11.30
Megvalósulni látszik, amit Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az ÉVOSZ októberi fórumán a hazai építőipari kivitelezői ágazat legjelentősebb szereplői számára, a megnehezedő ágazati helyzet kapcsán megoldásként javasolt: „Vegyék meg egymást!”
2022.07.01
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a NIF Zrt megbízásából Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorcium Sopronban, a páros alagút déli ágán jutottak ki újra a szabadba a kivitelezők.
2022.02.23
Az alagút végleges szerkezetének tervezése befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.
2022.01.16
Jelenleg a Dömper Kft. Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalata, ezért az M85-ös gyorsforgalmi út szakági projektvezetőjét, Zsilák-Makra Andrást kértük, hogy mint számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő segítsen szerkesztőségünknek abban, hogy meg tudjuk becsülni a legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának a várható építési költségét.
2021.12.10
A NIF Zrt. és a DS Konzorcium munkájával újabb szakasszal bővült a Sopront északról elkerülő út megépítése.
2021.11.25
Már idén év végén a NIF Zrt. és a DS Konzorcium teljeskörűen forgalomba helyezi az M85-ös autóút Balfi csomópont és Fertőrákos csomópont közötti szakaszát.
2021.10.25
A hidász szakma rangos eseményén szó esett az ágazat új irányvonalairól, a fejlődési lehetőségekről, emellett a nemzetközi szakmai kapcsolatok ápolása is kiemelt szerephez jutott.
2021.08.19
Az M85 autóút negyedik szakaszán a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építkezik.
2024.08.15
A műszaki átadás-átvétel lezárása után még hosszú hónapok munkája szükséges a Sopron mellett megépült alagútpár forgalomba helyezéséhez. A kivitelező segítségével tájékozódtunk a próbaüzem izgalmas időszakáról.
2024.05.06
A 8647-es jelű elkerülő mintegy 3,6 kilométer hosszú kétsávos útként jött létre a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav kivitelezésében.
2023.12.07
Az ágazat kiemelkedő képviselői december 7-én vehették át az ÉVOSZ, az MMK és a MÉK díjait.
2023.08.10
A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be igazán az M85-ös zárószakaszán épülő alagútban.
2023.03.05
Mindkét járatban 35 centiméter vastag vasbetonszerkezet készül egy géplánc közreműködésével a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.02.09
Az M85-ös gyorsforgalmi út épülő alagútjában a déli járatban már a végleges szerkezet betonozását végzi a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav konzorciuma.
2022.12.08
A kivitelezési munkák támogatására egy nemzetközi szinten már jól bevált, az alagút ívéhez igazodó, gurítható állványkonstrukció épült a Layher Allround állványrendszer elemeiből.
2022.11.08
A megváltozott gazdasági környezet, rendkívül komoly kihívások elé állítja ezekben a napokban is a hazai építőipart. A Dömper-csoport számára jelenleg az egyetlen kivitelezési munka az M85-ös gyorsforgalmi út és a Bécsi dombi alagút építése, amit 2018-as árakon szerződött le a SDD konzorcium a beruházóval. Így könnyen kiszámítható, hogy a kivitelező társaság tulajdonosa rendkívül nehéz döntéseket kénytelen meghozni.
2022.03.21
Gazdag és színes pályakép áll a szakember mögött, eredményeit az állam is elismerte.
2022.01.18
Az új szakasz várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg.
2021.12.27
A STRABAG és a Dömper Kft. által vezetett konzorcium munkájával kötik be Esztergomot az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
2021.11.30
A két részre bontott projekt egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium.
2021.10.27
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium Sopronban. A bal járat fejtési munkái már meghaladták a 450 métert.
2021.09.11
A Mély út nyomvonalának kivitelezése az ütemtervhez képest jobban áll a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorcium munkájával.
2021.07.16
Elsőként reagált a megerősített pályázók közül a cég.