A 8647-es jelű elkerülő mintegy 3,6 kilométer hosszú kétsávos útként jött létre a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav kivitelezésében.
Sopronban május 6-án átadták a forgalomnak az M85-ös gyorsforgalmi út építéséhez kapcsolódó észak-nyugati elkerülő utat.
Az új elkerülő út az Építési és Közlekedési Minisztérium összetett beruházásában valósult meg, amelyet a Dömper Kft., Subterra-Raab Kft. és Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium kivitelez. A fejlesztés a hétfőn átadott új út mellett tartalmazza az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont és az országhatár közötti 4,2 kilométeres szakaszának kivitelezését is, valamint a zárószakaszon épülő, 780 méteres soproni alagút megépítését is.
A most lezárt projektben 8647-es jelű elkerülő mintegy 3,6 kilométer hosszú kétsávos útként jött létre az M85-ös és a Sopronból nyugatra kivezető Ágfalvi út között.
Az új útra a M85 autóút „Sopron Nyugat” különszintű forgalmi csomópontban lehet majd fel, illetve lehajtani. Az átadott útszakaszon öt helyen körforgalmú csomópont, öt műtárgy és egy szintbeni vasúti átjáró is épült. A projekt részeként a Nyugat-majori út, a Somfalvi út és az Ágfalvi út keresztezésénél körforgalom létesült. A Terv utca új szakasszal bővült a Somfalvi úti körforgalomig, és számos földút épült ki. A gyalogosok biztonságát két új autóbuszöböl és három gyalogos átkelőhely szolgálja.
Az átadón elhangzottakból kiderült, hogy az északnyugati elkerülő kivitelezése kétszer egy sávon 2019 decemberében indult és a szerződéses határidő előtt két hónappal fejeződött be.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.