2024.07.17
A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.
2024.02.25
A déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.
2023.08.10
A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be igazán az M85-ös zárószakaszán épülő alagútban.
2023.03.05
Mindkét járatban 35 centiméter vastag vasbetonszerkezet készül egy géplánc közreműködésével a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.02.09
Az M85-ös gyorsforgalmi út épülő alagútjában a déli járatban már a végleges szerkezet betonozását végzi a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav konzorciuma.
2022.12.08
A kivitelezési munkák támogatására egy nemzetközi szinten már jól bevált, az alagút ívéhez igazodó, gurítható állványkonstrukció épült a Layher Allround állványrendszer elemeiből.
2022.07.01
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a NIF Zrt megbízásából Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorcium Sopronban, a páros alagút déli ágán jutottak ki újra a szabadba a kivitelezők.
2022.01.16
Jelenleg a Dömper Kft. Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalata, ezért az M85-ös gyorsforgalmi út szakági projektvezetőjét, Zsilák-Makra Andrást kértük, hogy mint számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő segítsen szerkesztőségünknek abban, hogy meg tudjuk becsülni a legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának a várható építési költségét.
2021.11.25
Már idén év végén a NIF Zrt. és a DS Konzorcium teljeskörűen forgalomba helyezi az M85-ös autóút Balfi csomópont és Fertőrákos csomópont közötti szakaszát.
2021.09.11
A Mély út nyomvonalának kivitelezése az ütemtervhez képest jobban áll a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorcium munkájával.
2021.07.29
Az M85 autóút Csornától az országhatárig tartó szakasza az UTIBER Kft. tervei alapján készülnek.
2021.05.28
Már elindult az északi alagútjárat fejtése az SDD Konzorcium munkájával, amelynek vezető tagja a Dömper Kft.
2021.03.19
A Dömper és a Subterra-Raab munkájával helyezik új nyomvonalra a Sopron belterületén haladó útvonalat.
2021.02.25
A gyorsforgalmi úton a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav is dolgozik.
2020.12.28
Hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése kezdődhet meg, az állam összesen 82 milliárd forintot biztosít a projektekre – tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
2024.05.06
A 8647-es jelű elkerülő mintegy 3,6 kilométer hosszú kétsávos útként jött létre a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav kivitelezésében.
2023.08.12
A kivitelezéshez egyedi technológiára és logisztikára van szükség, ami számos érdekességgel jár.
2023.03.24
Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.
2023.02.27
A déli járat lyukasztása ünnepi hangulattal járt együtt a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.01.09
Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása.
2022.11.08
A megváltozott gazdasági környezet, rendkívül komoly kihívások elé állítja ezekben a napokban is a hazai építőipart. A Dömper-csoport számára jelenleg az egyetlen kivitelezési munka az M85-ös gyorsforgalmi út és a Bécsi dombi alagút építése, amit 2018-as árakon szerződött le a SDD konzorcium a beruházóval. Így könnyen kiszámítható, hogy a kivitelező társaság tulajdonosa rendkívül nehéz döntéseket kénytelen meghozni.
2022.02.23
Az alagút végleges szerkezetének tervezése befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.
2021.12.10
A NIF Zrt. és a DS Konzorcium munkájával újabb szakasszal bővült a Sopront északról elkerülő út megépítése.
2021.10.27
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium Sopronban. A bal járat fejtési munkái már meghaladták a 450 métert.
2021.08.19
Az M85 autóút negyedik szakaszán a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építkezik.
2021.06.09
A Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciumának köszönhetően már egészen a Balf csomópontig el lehet jutni 2x2 sávon.
2021.04.28
Az M85-ös autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti szakaszán megépülő Bécsi dombi alagútpár kivitelezésén nagy erőkkel dolgozik az SDD Konzorcium.
2021.03.09
A soproni Tómalom utca szintjét az aluljáró szakaszán le kell süllyeszteni, és ezt a munkát csak teljes lezárás mellett lehet elvégezni.
2021.01.13
Egyszerre három tervező csapat dolgozott az az M85-ös egységes műszaki megoldásain.
2020.12.21
Az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza 1700 kilométer közelébe nőtt.