2024.11.21, Csütörtök
M85: hivatalosan is megnyílt az autóút Balf és Fertőrákos között
Fotók: magyarepitok.hu

M85: hivatalosan is megnyílt az autóút Balf és Fertőrákos között

magyarepitok.hu

2021.12.10. 11:26 - Kalácska-Nagy Nóra

A NIF Zrt. és a DS Konzorcium munkájával újabb szakasszal bővült a Sopront északról elkerülő út megépítése.

Hirdetés

Pár héttel ezelőtt írta meg lapunk, hogy idén év végén a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Dömper Kft.-Subterra-Raab Kft. konzorciuma teljeskörűen forgalomba helyezi az M85-ös autóút Balfi csomópont és Fertőrákos csomópont közötti szakaszát.

Pénteken délelőtt sor került az átadásra,

nemcsak az M85 autóút Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakasz, hanem a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakasz is megnyílt a forgalom előtt.

Az ünnepélyes átadón részt vett:

  • Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium minisztere,
  • Barcza Attila országgyűlési képviselő (Győr-Moson-Sopron megye 4. sz. választókerület),
  • Farkas Ciprián, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere
  • és Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.

 

Fotók: magyarepitok.hu

Az M85 autóút Csorna és Sopron-kelet közötti szakaszának 2020-as átadásával megtörtént Sopron bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, majd a Sopron-kelet – Balf szakasszal megkezdődött, most pedig a Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakasszal folytatódott a Sopront északról elkerülő út megépítése is. A kivitelezés nem áll meg, tovább folytatódik, és a fejlesztés várhatóan 2024 végére éri el az osztrák határt.

A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrásból valósul meg.

2025-re gyorsforgalmi utakon lehet eljutni minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig - hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A tárcavezető emlékeztetett, öt éve kiemelt szakpolitikai cél, hogy bármely hazai településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez a lakosok csaknem háromnegyede esetében már teljesült, 2025-re pedig a hazai települések háromnegyede - tízből kilenc ember - félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz - tette hozzá.
Kitért arra is, hogy 2019 óta minden évben legalább száz kilométerrel nőtt a hazai autópályák és autóutak hossza. A miniszter kiemelte, hogy az M85-ös út két stratégiai célt is szolgál:

beköti Sopront az országos hálózatba, másrészt magas színvonalú közúti kapcsolatot hoz létre Ausztriával, hiszen 2024 őszére elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig.

Palkovics László elmondta, hogy már csak három megyei jogú város, Békéscsaba, Kaposvár és Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötése van hátra.

Hangsúlyozta azt is, hogy három éven belül háromszorosára nő a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma. 1996 óta működik az összeköttetés az M1-es autópálya Hegyeshalomig történő kiépítésével, ősszel adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, amelynek a határig történő kiépítése 2024-ben készülhet el, úgy, mint az M85-ös úté. Utóbbi minden szakaszának megépítésére 2010 óta csaknem 300 milliárd forintot fordítottak - mondta.

Barcza Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy egy éve adták át az M85-ös út Csorna és Sopron közötti szakaszát, majd idén júniusban elkészült a Balfi csomópontig tartó szakasz is. A város és a térség történelmének legnagyobb fejlesztése az út, új távlatokat nyit a régió számára - mondta.

Farkas Ciprián, Sopron polgármestere arról beszélt, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van. 2015 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök elsőként Sopronnal írta alá a Modern városok megállapodást a város korábbi polgármesterével, Fodor Tamással, azóta pedig számos beruházás készült el. Egyebek mellett újjáépítették a Lenck-villát, a Szent Mihály-templomot, elkészült a belváros rekonstrukciója, a Lővér Uszoda és az új parkoló az Árpád utcában - sorolta.

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházásról elmondta, hogy a 3,9 kilométeres szakasznak a Dömper Kft. és Supterra Kft. konzorciuma volt a kivitelezője.
Az M85-ös út építésének folytatása zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építik.

Galéria

ÚtépítésDömper Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Subterra-Raab Kft.M85-ösFertőrákosútépítés

Hírlevél

Hirdetés