A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.
Rendszeresen beszámolunk lapunkban a Sopron melletti 2x2 sávos alagútról, mely az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszának része. A projekt kivitelezésére az SDD Konzorcium vállalkozott (a társulás tagjai a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft).
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését is (a teljes projektről legutóbb ennek átadása alkalmából írtunk, míg az alagútról a szerkezetépítés lezárulta kapcsán).
Most arról érkezett hír, hogy elkészült a 780 méter hosszú alagútpár elkészült (azért beszélünk alagútpárról, mert 2x2 sávos szakaszon halad és a kialakítása is ennek megfelelő). Az információt Lázár János építési és közlekedési miniszter tette közzé Facebook-posztban, több fotóval együtt.
A tárcavezető leírta még: a biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, a fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang -és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.
Hangsúlyozta,
ez az első olyan magyarországi gyorsforgalmi úti alagút, amely tisztán állami beruházásban valósult meg.
Végül a miniszter posztjából többek között az is kiderült, hogy az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagútra ezután próbaüzem, majd a forgalomba helyezési engedélyezés vár.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.