A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.
Rendszeresen beszámolunk lapunkban a Sopron melletti 2x2 sávos alagútról, mely az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszának része. A projekt kivitelezésére az SDD Konzorcium vállalkozott (a társulás tagjai a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft).
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését is (a teljes projektről legutóbb ennek átadása alkalmából írtunk, míg az alagútról a szerkezetépítés lezárulta kapcsán).
Most arról érkezett hír, hogy elkészült a 780 méter hosszú alagútpár elkészült (azért beszélünk alagútpárról, mert 2x2 sávos szakaszon halad és a kialakítása is ennek megfelelő). Az információt Lázár János építési és közlekedési miniszter tette közzé Facebook-posztban, több fotóval együtt.
A tárcavezető leírta még: a biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, a fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang -és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.
Hangsúlyozta,
ez az első olyan magyarországi gyorsforgalmi úti alagút, amely tisztán állami beruházásban valósult meg.
Végül a miniszter posztjából többek között az is kiderült, hogy az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagútra ezután próbaüzem, majd a forgalomba helyezési engedélyezés vár.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.