2024.11.21, Csütörtök

alagút

Jó úton jár az M85-ös alagút finomhangolása - fotók

2024.08.15

Útépítés

A műszaki átadás-átvétel lezárása után még hosszú hónapok munkája szükséges a Sopron mellett megépült alagútpár forgalomba helyezéséhez. A kivitelező segítségével tájékozódtunk a próbaüzem izgalmas időszakáról.

Elkészült az M85-ös 2x2 sávos alagútja

2024.07.17

Útépítés

A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.

M85: mindkét járatban lezárult a szerkezetépítés a soproni alagútban

2024.02.25

Útépítés

A déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.

M85: ezzel a megoldással pörög fel a betonozás a soproni alagút északi járatában

2023.08.10

Útépítés

A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be igazán az M85-ös zárószakaszán épülő alagútban.

A déli járatban már javában zajlik a soproni alagút betonozása - videó

2023.03.05

Útépítés

Mindkét járatban 35 centiméter vastag vasbetonszerkezet készül egy géplánc közreműködésével a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.

Mérföldkő a soproni alagútépítésben: az északi járatban is összeértek a munkagépek - fotók

2023.02.09

Útépítés

Az M85-ös gyorsforgalmi út épülő alagútjában a déli járatban már a végleges szerkezet betonozását végzi a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav konzorciuma.

Így készül Magyarország harmadik leghosszabb alagútja

2022.12.08

Mi épül?

A kivitelezési munkák támogatására egy nemzetközi szinten már jól bevált, az alagút ívéhez igazodó, gurítható állványkonstrukció épült a Layher Allround állványrendszer elemeiből.

M85: nagy erőkkel halad a 780 méter hosszú alagút fejtése - galéria

2022.02.23

Útépítés

Az alagút végleges szerkezetének tervezése befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.

M85: hatalmas érdeklődés övezi az alagútépítést

2021.10.27

Útépítés

Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium Sopronban. A bal járat fejtési munkái már meghaladták a 450 métert.

A Bécsi-dombi alagút megépítése kapcsán terelőutat alakítanak ki a 84-es főúton

2021.08.19

Útépítés

 Az M85 autóút negyedik szakaszán a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építkezik.

Központi téma a fővárosban: részletek 20 állomás és közel 20 kilométernyi vasúti szakasz felújításáról

2021.03.25

M3-as metró

Az M3-as metrón középső szakaszának állomásairól rendszeresen tájékoztatunk a BKV Zrt. és a SWIETELSKY Építő Kft. szakembereinek segítségével. Most az óriásprojekt beruházójának projektigazgatója adott lapunknak interjút, új részletekre is rávilágítva.

24 órás munkavégzéssel haladnak a kivitelezők Sopron új alagútjával

2020.12.04

Mi épül?

Egy járat kialakítására előreláthatólag egy év áll rendelkezésre, a kivitelező Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., valamint a Pannon-Doprastav Kft. konzorciumának.

M85: egyházi áldással kezdődött el a Sopron mellett épülő alagút kivitelezése

2020.10.26

Útépítés

Az alagút Fertőrákos és az osztrák határ között jön létre, az M85-ös legnyugatibb szakaszán, amelyet a Dömper a Kft., a Pannon-Doprastav Kft. és a Subterra-Raab Kft. kivitelez.

Jelentős lépést tett előre a Duna alatt futó vasúti alagút projektje

2020.08.18

Vasútfejlesztés

Megvan az uniós támogatás a Kelenföld-Nyugati pályaudvar vasúti kapcsolatát lehetővé tevő pályázathoz.

Megtették az első konkrét lépéseket a Duna alatti vasúti alagút fejlesztése felé

2020.06.04

Aktuális

Megvalósíthatósági tanulmányt készíttet a Budapest Fejlesztési Központ, mely egy új fővárosi stratégiai program része - ez utóbbi a rozsdaövezet újjáélesztésével is összekapcsolódik.

Különleges megoldásokkal készül el világ leghosszabb víz alatti alagútjának építkezése

2024.08.01

Iparági hírek

A hazai piacon is ismert PERI zsaluzási technológiáját is használják, hogy a német-dán projekt megvalósulhasson.

Elrajtolt a Kárpátokban a valaha volt leghosszabb romániai vasúti alagút fúrása

2024.03.06

Kötött pálya

Görög cég vezette konzorcium dolgozik Brassó közelében.

Bejártuk az ország egyik legérdekesebb építési projektjét – videó

2023.08.12

Youtube

A kivitelezéshez egyedi technológiára és logisztikára van szükség, ami számos érdekességgel jár.

Az egyik legnagyobb kihívás az organizáció a soproni alagút betonozása során

2023.03.24

Útépítés

Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.

Videón az idei útfejlesztések egyik leglátványosabb mozzanata

2023.02.27

Útépítés

A déli járat lyukasztása ünnepi hangulattal járt együtt a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.

Újabb áttörésre készülnek az M85-ös alagútjában

2023.01.09

Útépítés

Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása.

Megtörtént az áttörés az M85-ös leglátványosabb részén, elérte a túloldalt egy új alagút

2022.07.01

Útépítés

Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a NIF Zrt megbízásából Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorcium Sopronban, a páros alagút déli ágán jutottak ki újra a szabadba a kivitelezők.

Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

2022.01.16

Iparági hírek

Jelenleg a Dömper Kft. Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalata, ezért az M85-ös gyorsforgalmi út szakági projektvezetőjét, Zsilák-Makra Andrást kértük, hogy mint számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő segítsen szerkesztőségünknek abban, hogy meg tudjuk becsülni a legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának a várható építési költségét.

Részben uniós forrásból épülhet meg az új Duna-alagút

2021.09.17

Vasútfejlesztés

Megjelent az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz első közlekedési pályázati felhívása az új uniós pénzügyi időszakban.

M85: biztonságban halad az alagút építése

2021.04.28

Útépítés

Az M85-ös autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti szakaszán megépülő Bécsi dombi alagútpár kivitelezésén nagy erőkkel dolgozik az SDD Konzorcium.

Ezek a nagy útépítések jönnek a következő években: három újabb határig érő gyorsforgalmi kapcsolat is a projektek között

2020.12.28

Aktuális

Hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése kezdődhet meg, az állam összesen 82 milliárd forintot biztosít a projektekre – tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Budapesti vasúti Duna-alagút: megvannak az előkészítő szerződések

2020.11.27

Iparági hírek

A BFK által vizionált alagút egy teljesen új vasúti stratégia része lehet, mellyel évtizedes távlatban teszik egy nagyságrenddel hatékonyabbá a főváros és Magyarország közösségi közlekedését.

Még idén eléri Sopront a gyorsforgalmi úthálózat

2020.09.30

Útépítés

A Csorna és Fertőrákos közötti szakaszon már előrehaladott állapotban van a projekt; az osztrák határig nyúló folytatásban ősszel elkezdődhet az alagút kivitelezése.

M85-ös: Sopronnál ideiglenes elkerülő úttal gyorsítják az építkezést

2020.08.10

Útépítés

Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos autóút Dömper és a Subterra-Raab által épített szakaszán már jelentősen előre haladt a munka.

M85: már elkezdődtek a földmunkák a Sopron mellett épülő alagútnál

2020.04.29

Útépítés

A fertőrákosi csomópont és a soproni országhatár közötti a Dömper, a Pannon-Doprastav és a Subterra-Raab konzorciuma építi az M85-ös befejező szakaszát.