2025.10.17
Az alagútban nincs helye hibának – az MKIF szakemberei minden szenzort, lámpát és kijelzőt ellenőriztek - többek között. Így zajlott a biztonságos és gyors karbantartás lépésről lépésre.
2025.07.08
Egy 10 kilométer hosszú vasúti pálya kétpályásítása részeként.
2025.01.10
Több mint negyven kamera pásztázza folyamatosan az M85-ösön felépített alagút belső tereit, amelyek biztonságát számtalan automata funkció védi. Ha mégis vészhelyzet alakulna ki, akkor előre lemodellezett forgatókönyvek segítik a gyors és hatékony mentést.
2024.12.14
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
2024.10.15
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.
2024.08.15
A műszaki átadás-átvétel lezárása után még hosszú hónapok munkája szükséges a Sopron mellett megépült alagútpár forgalomba helyezéséhez. A kivitelező segítségével tájékozódtunk a próbaüzem izgalmas időszakáról.
2024.07.17
A próbaüzem és az útszakasz forgalomba helyezési engedélyezése következik, az autósok ezt követően fogják birtokba venni a 780 méter hosszú Bécsi-dombi alagútpárat.
2024.02.25
A déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.
2023.08.10
A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be igazán az M85-ös zárószakaszán épülő alagútban.
2023.03.05
Mindkét járatban 35 centiméter vastag vasbetonszerkezet készül egy géplánc közreműködésével a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.02.09
Az M85-ös gyorsforgalmi út épülő alagútjában a déli járatban már a végleges szerkezet betonozását végzi a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav konzorciuma.
2022.12.08
A kivitelezési munkák támogatására egy nemzetközi szinten már jól bevált, az alagút ívéhez igazodó, gurítható állványkonstrukció épült a Layher Allround állványrendszer elemeiből.
2022.02.23
Az alagút végleges szerkezetének tervezése befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.
2021.10.27
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium Sopronban. A bal járat fejtési munkái már meghaladták a 450 métert.
2021.08.19
Az M85 autóút negyedik szakaszán a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építkezik.
2025.08.25
A római központú óriáscég kivitelezésében épülő 22 kilométeres szakaszon összesen 17 kilométeren halad majd alagútban a vonat; ugyanakkor 9 híd és két viadukt is épül.
2025.03.13
Középárfolyamon 494 milliárd forintnak megfelelő értékű, mintegy 37 kilométeres autópályaszakasz kivitelezőit választották ki a román hatóságok.
2025.01.01
Nem vagyunk egy alagútépítő nemzet, így nem csupán a kivitelező, hanem az összes projektszereplő számára óriási kihívás volt az M85-ösön létrejött alagútpár projektje. Az úttörő jellegű fejlesztésben végül nyugati mércével is elismerésre méltó színvonalat értek el, amelynek részleteiről Kerékgyártó Attilával, a Duna Grouphoz tartozó Dömper Kft. projektvezetőjével interjúztunk.
2024.12.02
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
2024.09.16
Átadták Horvátország legmodernebb alagútját a forgalomnak az Isztriai-félszigeten.
2024.08.01
A hazai piacon is ismert PERI zsaluzási technológiáját is használják, hogy a német-dán projekt megvalósulhasson.
2024.03.06
Görög cég vezette konzorcium dolgozik Brassó közelében.
2023.08.12
A kivitelezéshez egyedi technológiára és logisztikára van szükség, ami számos érdekességgel jár.
2023.03.24
Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.
2023.02.27
A déli járat lyukasztása ünnepi hangulattal járt együtt a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav által kivitelezett projektben.
2023.01.09
Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása.
2022.07.01
Magyarország harmadik leghosszabb alagútját építi a NIF Zrt megbízásából Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorcium Sopronban, a páros alagút déli ágán jutottak ki újra a szabadba a kivitelezők.
2022.01.16
Jelenleg a Dömper Kft. Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalata, ezért az M85-ös gyorsforgalmi út szakági projektvezetőjét, Zsilák-Makra Andrást kértük, hogy mint számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő segítsen szerkesztőségünknek abban, hogy meg tudjuk becsülni a legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának a várható építési költségét.
2021.09.17
Megjelent az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz első közlekedési pályázati felhívása az új uniós pénzügyi időszakban.
2021.04.28
Az M85-ös autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti szakaszán megépülő Bécsi dombi alagútpár kivitelezésén nagy erőkkel dolgozik az SDD Konzorcium.