Görög cég vezette konzorcium dolgozik Brassó közelében.
Elkezdődött az eddigi leghosszabb, 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön március 5-én - írja az economedia.ro. Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, 4,4 kilométer hosszú.
A projekt az Apáca és Kaca közti vasúti szakasz korszerűsítésének részeként készül el, a görög Aktor vezette konzorcium végzi a munkát, a beruházás értéke 2,7 milliárd lej (215,05 milliárd forint). A fejlesztés során jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken. Ehhez egy másik, 5 kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén.
"Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást" - idézi az economedia.ro Ionut Savoiut, a szállításügyi minisztérium államtitkárát, aki jelen volt a munkálatok ünnepélyes megkezdésénél.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.