2025.08.25, Hétfő
Egy 15 kilométeres alagút építésével folytatódik a dél-olasz gyorsvasút projektje
Fotó: Webuild

Egy 15 kilométeres alagút építésével folytatódik a dél-olasz gyorsvasút projektje

magyarepitok.hu

2025.08.25. 08:00 - Hegedűs Gergely

A római központú óriáscég kivitelezésében épülő 22 kilométeres szakaszon összesen 17 kilométeren halad majd alagútban a vonat; ugyanakkor 9 híd és két viadukt is épül.

Hirdetés

A Webuild 1,6 milliárd eurós (mintegy 640 milliárd forintos) szerződést kötött az olasz vasúttársasággal, a Rete Ferroviaria Italianával (RFI) a dél-olaszországi nagysebességű vasút egy 22 km-es szakaszának megépítésére.

A railwaypro.com híre szerint az olasz központú, mintegy 50 országban aktív multinacionális építőipari vállalat egy kétvágányú, nagysebességű és nagykapacitású vasúti vonalat épít ki. A szakasz az Olaszország déli csücskében, a nyugati parton fekvő Paola és Cosenza nevű megyeszékhely között jön létre. A beruházás a Nápoly közelében fekvő Salerno és az olasz csizma egyik legdélebbi pontját képező Reggio Calabria között létrejövő gyorsvasút egyik részprojektje.


Az alagút mellett két viadukt is épül

A fejlesztés különlegességét az adja, hogy az útvonal körülbelül 17 kilométeren alagútban halad majd, a fennmaradó 5 kilométer épül csak a felszínen.

A projekt központi eleme az új Santomarco alagút, amely több mint 15 kilométer hosszú lesz. Az új alagút nagyjából 100 méterre található a meglévő egyvágányú alagúttól, amelyet a befejezés után leállítanak. A kétcsöves, egyvágányú alagút kiásásához négy alagútfúró gépet (TBM) fognak használni.

A fejlesztés mindezeken túl kilenc vasúti híd, illetve két viadukt építését is magában foglalja. Az egyik, 350 méter hosszú viadukt az A2-es autópályát, míg a második, 205 méter hosszú, a Settimo-patakot keresztezi majd. Egy új állomást is építenek Montalto Uffugóban, fejlesztve a rendei egyetemi kampusz megközelítését.


A vonal egy másik szakaszán Európa legnagyobb alagútfúró gépét is bevetették

A projekt várhatóan 2032-re készül el. A cikk az építendő vasútvonal jelentőségére is kitér: eszerint a Paola–Cosenza szakasz megépítése jelentősen növelni fogja Calabria megyében a Tirrén-tenger partvidéke és a szárazföldi területek közötti vasúti összeköttetés kapacitását és hatékonyságát. Emellett megerősíti a Bari–Taranto–Gioia Tauro árufuvarozási folyosót, továbbá kulcsfontosságú mérföldkövet jelent a Salerno-Reggio Calabria nagysebességű vasútvonal befejezésében.

A cikkből az is kiderül, hogy a 2024-ben 12 milliárdos eurós éves árbevételt elkönyvelő Webuild szintén a Salerno–Reggio Calabria vonalon már építi az 1A szakaszt (Battipaglia–Romagnano), ahol a cég nemrégiben üzembe helyezte Európa legnagyobb alagútfúró gépét a Saginara alagút kiásására. Összességében a Webuild mintegy 60 kilométernyi nagysebességű vasútvonalat épít meg Salerno és Reggio Calabria között.

Kötött pályavasútfejlesztésOlaszországalagút

Hírlevél

Hirdetés