A római központú óriáscég kivitelezésében épülő 22 kilométeres szakaszon összesen 17 kilométeren halad majd alagútban a vonat; ugyanakkor 9 híd és két viadukt is épül.
A Webuild 1,6 milliárd eurós (mintegy 640 milliárd forintos) szerződést kötött az olasz vasúttársasággal, a Rete Ferroviaria Italianával (RFI) a dél-olaszországi nagysebességű vasút egy 22 km-es szakaszának megépítésére.
A railwaypro.com híre szerint az olasz központú, mintegy 50 országban aktív multinacionális építőipari vállalat egy kétvágányú, nagysebességű és nagykapacitású vasúti vonalat épít ki. A szakasz az Olaszország déli csücskében, a nyugati parton fekvő Paola és Cosenza nevű megyeszékhely között jön létre. A beruházás a Nápoly közelében fekvő Salerno és az olasz csizma egyik legdélebbi pontját képező Reggio Calabria között létrejövő gyorsvasút egyik részprojektje.
A fejlesztés különlegességét az adja, hogy az útvonal körülbelül 17 kilométeren alagútban halad majd, a fennmaradó 5 kilométer épül csak a felszínen.
A projekt központi eleme az új Santomarco alagút, amely több mint 15 kilométer hosszú lesz. Az új alagút nagyjából 100 méterre található a meglévő egyvágányú alagúttól, amelyet a befejezés után leállítanak. A kétcsöves, egyvágányú alagút kiásásához négy alagútfúró gépet (TBM) fognak használni.
A fejlesztés mindezeken túl kilenc vasúti híd, illetve két viadukt építését is magában foglalja. Az egyik, 350 méter hosszú viadukt az A2-es autópályát, míg a második, 205 méter hosszú, a Settimo-patakot keresztezi majd. Egy új állomást is építenek Montalto Uffugóban, fejlesztve a rendei egyetemi kampusz megközelítését.
A projekt várhatóan 2032-re készül el. A cikk az építendő vasútvonal jelentőségére is kitér: eszerint a Paola–Cosenza szakasz megépítése jelentősen növelni fogja Calabria megyében a Tirrén-tenger partvidéke és a szárazföldi területek közötti vasúti összeköttetés kapacitását és hatékonyságát. Emellett megerősíti a Bari–Taranto–Gioia Tauro árufuvarozási folyosót, továbbá kulcsfontosságú mérföldkövet jelent a Salerno-Reggio Calabria nagysebességű vasútvonal befejezésében.
A cikkből az is kiderül, hogy a 2024-ben 12 milliárdos eurós éves árbevételt elkönyvelő Webuild szintén a Salerno–Reggio Calabria vonalon már építi az 1A szakaszt (Battipaglia–Romagnano), ahol a cég nemrégiben üzembe helyezte Európa legnagyobb alagútfúró gépét a Saginara alagút kiásására. Összességében a Webuild mintegy 60 kilométernyi nagysebességű vasútvonalat épít meg Salerno és Reggio Calabria között.
Kiderült, ki lesz a kivitelezője a közel félmilliárd eurós felújításnak, amelyben többek közt villamosítják a fővárosból Bulgáriába vezető vonalat.
A H8 és H9-es HÉV fejlesztését célzó az engedélyezési- és a kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elővárosi kötöttpályás közlekedés korszerűsítésének előkészítésén kívül, az M2 metró meghosszabbítását az állomások akadálymentesítését is tervezik.