Átadták Horvátország legmodernebb alagútját a forgalomnak az Isztriai-félszigeten.
Három év alatt készült el az Ucka alagút új, párhuzamos járata, így két sávon lehet közlekedni. Az 1981 óta működő alagút egy sávos volt, három év alatt bővítették két sávossá az alagutat.
A projekt legnagyobb kihívásait a robbantások jelentették – számolt be Dario Silic, az alagutat építő Bina Istra vállalat igazgatója a horvát közszolgálati televíziónak (HRT) adott interjújában. Tíz tonna folyékony robbanóanyagot használtak és több mint 30 üreget és repedést hidaltak át.
A munkálatok úgy folytak, hogy közben végig biztosították a meglévő alagútban a forgalmat.
Ötszázan dolgoztak a projekten a legmodernebb technológiát alkalmazásával. Az interjúban elhangzott az is, hogy 1,2 millió tonna törmeléket bányásztak ki és 3000 tonna acélt használtak fel a munkálatok során, annyit, mint az Eiffel-torony fele.
A beruházás 200 millió euróba került, és nem merültek fel pluszköltségek. Silic hozzátette, az új járat 5,6 kilométer hosszú, és a legmodernebb Horvátországban, erős és biztonságos. Autókkal is tesztelték átadás előtt az utat és ellenőrizték a szellőző- ,vezérlő- és közlekedési rendszereket. Az új alagút további lökést adhat a térség turizmusának, az Isztriai-félsziget keleti partvidékére érkező turisták 95 százaléka autóval érkezik ide.
Hét emeletes lakópark beruházása rajtol el az év végén.
Környezetbarát gyárral erősít a német ZF Chassis Modules, a Market építette fel a komplexumot.