Az M85 autóút negyedik szakaszán a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma építkezik.
Júniusban írtunk arról, hogy átadták a Sopron megközelítését javító, M85 autóút Sopron kelet − Balf csomópont szakaszát.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában épülő M85 autóút Csorna és Fertőrákos csomópont közötti szakaszának kiépítése négy részben történik meg. A negyedik szakaszon Sopron-kelet és Fertőrákos csomópont közötti 6,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma (DS Konzorcium) építkezik.
A kivitelezők szerdai tájékoztatása szerint
a Bécsi-dombi alagút nyugati portáljának megépítése szükségessé teszi a 84-es főút elterelését egy rövid szakaszon az Arcus étterem közelében.
Ennek érdekében a konzorcium a főúttal egyenértékű terelőutat épített, amit most hozzá kell kötni a főút nyomvonalához. A rákötési munkálatok ideje alatt a kétirányú forgalom folyamatosan fennmarad, azonban a forgalmi sávok a munkával érintett részen 1 méterrel szűkebbek lesznek, ezért ott sebességkorlátozás lesz érvényben.
A Bécsi-dombi alagútról a kivitelezése kezdetekor írtunk: 780 méteres alagútpár Fertőrákos és az osztrák határ között jön létre, az M85-ös legnyugatibb szakaszán.
A terelőút összekötése a főúttal a Sopron felőli oldalon 08.23. és 09.05. között zajlik majd, a határátkelő felőli oldalon pedig 09.06. és 09.20. között.
Várhatóan szeptember végétől, amint a rákötések készen lesznek, és a 84-es főút forgalma már az új terelőúton fog haladni az alagút nyugati portálja mellett.
A konzorcium tájékoztatása szerint a terelőút használata miatt hosszabb menetidővel vagy jelentősebb forgalomlassulással nem kell számolni.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.