Már elindult az északi alagútjárat fejtése az SDD Konzorcium munkájával, amelynek vezető tagja a Dömper Kft.
Lapunk folyamatosan beszámol az M85 autóút építéséről. Mint ismeretes, az autóút Csorna és Fertőrákos csomópont közötti szakaszának kiépítése négy részben történik meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A IV. szakaszon Sopron-kelet és Fertőrákos csomópont közötti 6,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma (DS Konzorcium) építkezik.
A műszaki átadás-átvétel a teljes szakaszra (Sopron Kelet - Fertőrákosi forgalmi csomópont) lezárult, a forgalomba helyezési eljárás pedig megkezdődött szintén a teljes szakaszra. A Sopron Kelet forgalmi csomópont - Balfi csomópontok között június 9-én történik meg a forgalom alá helyezés.
A IV-es szakaszhoz kapcsolódóan a 8527-es Fertőrákosi utat új nyomvonalra helyezik a soproni Szent Mihály temetőt megkerülve, amely a jelenlegi Mély út nyomvonalához igazodik. Lapunk legfrissebb információi szerint
jelenleg is folynak itt munkálatok, valamint a Pozsonyi út forgalma az M85-nél a legutóbbi állapothoz képest most már az új nyomvonalon, az autóút felett átvezető Fertőrákos csomóponton keresztül halad.
Az út osztrák határig tartó folytatásán az M85 V. szakaszán (M85 autóút Fertőrákos csomópont - Sopron országhatár szakasz a meglévő 84. sz. főúti Határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron ÉNY-i elkerülő út kivitelezése) szintén a Dömper és a Subterra-Raab dolgozik, kiegészülve a Pannon-Doprastav Kft.-vel hármas konzorciumban (SDD Konzorcium).
Ennek része a 780 méteres Bécsi dombi alagútpár megépítése. Legutóbbi információinkhoz képest már elindult a második (északi) alagútjárat fejtése, illetve a déli járat fejtési munkái mára elérték az alagút 226 méteres szelvényét, mely a zárt építési móddal készülő alagútrészen 188,5 méter fejtett szakaszt jelent. Ebben a járatban a napokban megtörtént az első segélykérő fülke kialakítása is.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.