Megvalósulni látszik, amit Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az ÉVOSZ októberi fórumán a hazai építőipari kivitelezői ágazat legjelentősebb szereplői számára, a megnehezedő ágazati helyzet kapcsán megoldásként javasolt: „Vegyék meg egymást!”
Ahogy arról lapunkban is beszámoltunk legutóbb, a Dömper-csoport egyetlen jelentős kivitelezése az M85-ös gyorsforgalmi út és a Bécsi dombi alagút építése, amelynél a megjelent sajtóhírekkel szemben a konzorcium vezetésének jelzése alapján a tervezett forgalomba helyezés ideje tartható.
Már november elején jelezte a Dömper-csoport vezetése, hogy rendkívül nehéz döntéseket kénytelen meghozni. A Gazdasági Versenyhivatal nyilvános döntése értelmében ez a nehéz döntés a cégcsoport értékesítése lett: a Duna-csoport dobott mentőövet a megvásárlással a Dömper-csoport számára.
A Dömper-csoport, amint az M85-ös kivitelezés esetében is, út és főként alagútépítésre specializálódott. 2021. decemberében el is nyerték az M1 és Esztergom közötti M100-as út kivitelezésének az északi, döntően alagutakból és völgyhidakból álló építési kivitelezési munkálatait. Ugyanakkor joggal bíztak az M0-ás befejező szakasza munkálatainak a jövőbeli elnyerésében, hiszen a hazai kivitelezési piacon is jelentős kapacitásokat fejlesztettek az alagútépítés terén. Az M100-as út 2021-es árakon is több, mint 350 milliárdba kerülő, összesen hét év alatt megvalósítható projektkivitelezési szerződését a kormányzat végül 2022. szeptemberében, vélhetően forráshiány miatt felmondta, összességében több ezer milliárd forintnyi kivitelezést elhalasztva.
A GVH által nyilvánosságra hozott információkon túlmenően a tranzakcióról egyik cégcsoport sem kívánt továbbiakat közölni lapunk megkeresésére.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.