2025.11.07, Péntek

Hirdetés

Hetven kilométer hosszan fejlesztik a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat - indulhat a tervezés
MTI/Czeglédi Zsolt

Hetven kilométer hosszan fejlesztik a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat - indulhat a tervezés

mti, magyarepitok.hu

2025.11.07. 13:33 - Szabó Ákos

A vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek - többek között.

hirdetés

A tervezéssel megkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása és villamosítása - mondta az északkelet-magyarországi közlekedésfejlesztési miniszteri biztos a nyírbátori vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón pénteken.

Tasó László hangsúlyozta,

a fejlesztés mintegy hetven kilométer hosszban érinti a vasúti pályát Debrecen-Apafától a szatmári városig.

Ennek során a vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek, utastájékoztató rendszert, illetve a teljes vonalon kiépítik a központi irányítási rendszert és biztosítóberendezéseket.

 

 

A beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) valósul meg, jelenleg a tervezési folyamat tart - ismertette a miniszteri biztos, hozzátéve, a kiviteli tervek elkészítésére várhatóan 2026 első negyedévében választják ki a tervezőt. Tasó László elmondta, a tervezési fázisra bruttó 8 milliárd forintot fordítanak.

Az IKOP uniós fejlesztési keret, a Széchenyi Programon belül, több ilyen jellegű projektről is beszámolt már lapunk az évek során.

 

Felgyorsítanák a közlekedést

 

Tasó László és Simon Miklós (MTI/Czeglédi Zsolt)

 

Simon Miklós, a térség országgyűlési képviselője a tájékoztatón kifejtette,

a fejlesztéssel óránkénti 100-120 kilométeres sebességet szeretnének elérni a 110-es számú vasútvonalon, a villamosítás mellett pedig megfelelő kiszolgáló infrastruktúrát építenek ki az utasok számára.

A beruházás a térség ipari fejlesztését is szolgálja majd, az utasok pedig rövidebb idő alatt juthatnak el Debrecenbe, Mátészalkára és Nyírbátorba - hangoztatta a képviselő.

 

Kötött pályaDebrecenMátészalkaMÁVvasútfejlesztés

Hírlevél

hirdetés