A vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek - többek között.
A tervezéssel megkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása és villamosítása - mondta az északkelet-magyarországi közlekedésfejlesztési miniszteri biztos a nyírbátori vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón pénteken.
Tasó László hangsúlyozta,
a fejlesztés mintegy hetven kilométer hosszban érinti a vasúti pályát Debrecen-Apafától a szatmári városig.
Ennek során a vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek, utastájékoztató rendszert, illetve a teljes vonalon kiépítik a központi irányítási rendszert és biztosítóberendezéseket.
A beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) valósul meg, jelenleg a tervezési folyamat tart - ismertette a miniszteri biztos, hozzátéve, a kiviteli tervek elkészítésére várhatóan 2026 első negyedévében választják ki a tervezőt. Tasó László elmondta, a tervezési fázisra bruttó 8 milliárd forintot fordítanak.
Az IKOP uniós fejlesztési keret, a Széchenyi Programon belül, több ilyen jellegű projektről is beszámolt már lapunk az évek során.
Simon Miklós, a térség országgyűlési képviselője a tájékoztatón kifejtette,
a fejlesztéssel óránkénti 100-120 kilométeres sebességet szeretnének elérni a 110-es számú vasútvonalon, a villamosítás mellett pedig megfelelő kiszolgáló infrastruktúrát építenek ki az utasok számára.
A beruházás a térség ipari fejlesztését is szolgálja majd, az utasok pedig rövidebb idő alatt juthatnak el Debrecenbe, Mátészalkára és Nyírbátorba - hangoztatta a képviselő.
A CAF-villamosok működtetéséhez indul a fejlesztés.
Jövő év elejétől már a felújított pályán közlekedhetnek a vonatok.