Újabb szintet lépett az M1-es autópálya bővítése: elkezdődött a hidak bontása. A Páty autópálya-bekötőútját átívelő átjárót nem kell teljesen elbontani a kiszélesítéséhez.
Elkezdődtek a bontási munkák az M1-es autópálya felett átívelő hidaknál – adta hírül a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A társaság közösségi bejegyzése szerint elsőként a Páty autópálya-bekötőútjaként szolgáló 1134-es jelű út (Szent József utca) felett átívelő hidat kezdték el bontani az autópályán.
A Sasfészek-tó pihenőhely és csomópont közvetlen közelében lévő műtárgy bontása csütörtökről péntekre virradó éjszaka kezdődött.
Az éjszaka során a 90 tonnás gerendát 3 darabban emelték ki és szállították el a helyszínről. Azt írják, a hidat nem bontják el teljesen: csak az átépítéshez, szélesítéshez szükséges bontási munkálatokat végzik el. A bontásra azért van szükség, hogy híd keresztmetszetben szélesíthető legyen, és hogy a bővítés során kiépülő 2x3+ITS sáv elférjen rajta.
A hídbontási munkák most a főváros felé vezető oldalon zajlanak, a műtárgy forgalom által nem használt részeit vágták és emelték ki. A pályatest értelemszerűen ezen az oldalon szélesedik majd elsőként. Hangsúlyozták, ahhoz, hogy a pályát keresztező úton a legkevésbé akadályozzák a közlekedést, a bontási munkálatot éjszaka végezték el.
A szóban forgó pátyi bontási munkák mellett az M1-es bővítéséhez szükséges hídépítések is zajlanak: összesen 72 átkelőt építenek át vagy újjá. Legutóbb a Bicske mellett fekvő Óbaroknál (a pálya 44-es kilométernél) emelték helyére az új, épülő híd első elemeit.






A Magyar Közút több mint 28 kilométer mellékutat korszerűsít Békésben három uniós szerződés keretében. Most a Nagybánhegyes-Kaszaper összekötő utat adták át, melyet a Duna Aszfalt munkájával modernizáltak.
A tervezés érinti a Király utcát, a Rákóczi utat, illetve a Corvin-negyedet is.