A STRABAG és a Dömper Kft. által vezetett konzorcium munkájával kötik be Esztergomot az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
November végén írtunk arról, hogy megvannak az M100 gyorsforgalmi út Bicske − Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívás nyertesei.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló összesen 32,3 kilométeres 2x2 sávos út első szakaszát az M1-es autópályától az únyi csomópontig a STRABAG Építő Kft. kivitelezi 44 hónap tervezett építési idővel, a másodikat innen indulva Esztergomig a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma kivitelezi hét év tervezett építési idővel.
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.
Korábban már megírtuk, hogy az első szakaszon többek között 4 különszintű csomópont, 26 híd és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
Az uniós közbeszerzési közlöny pénteki adatai szerint az épülő 26 híd közül
A második szakaszon 2 különszintű csomópont, 26 híd, 3 alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül, valamint Kesztölcön mérnökségi telep is elkészül majd. A 26 híd közül
A tervek szerint az alagútpárok 440 méter, 330 méter és 230 méter hosszúságúak lesznek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.