Halad a Varga-csatorna medrének burkolásával a Colas Alterra, már kitisztították az árkot és lerakták az áteresz elemeit is. A 43 millió forintból megvalósuló kivitelezés határideje január közepe.
A székesfehérvári ’A-0-0’ jelű csapadékvíz főgyűjtőcsatorna kiépítéséhez kapcsolódó munkák egyik legfontosabb része a Varga-csatorna mederburkolása. A Felsőváros és Vezér utcák hamarosan épülő gyűjtőcsatornáinak üzembe helyezésével a földmedrű Varga-csatornán jelentősen nőni fog a vízmennyiség, s a burkolt felület gyorsabban és nagyobb biztonsággal tudja majd elvezetni a vizet.
A Varga-csatorna földmedrének burkolását beton elemekkel építi ki a Colas Alterra Építőipari Zrt., mintegy 207 folyóméter hosszúságban. A beruházás során a meglévő, Tobak utcai gyalogos híd helyére vasbeton keretelemekből már megépült az áteresz. Az előre tervezett 19 helyett csak hat fát kellett kivágni, megóvva ezzel a csatornapart korábbi jellegét.
A csatorna felett egy hét méter széles út halad majd, alkalmas lesz autós közlekedésre, de járda is készül rá. Az út összeköti majd a Schwäbisch Gmünd utat a Gellért új sorral, az új szakasz pedig tehermentesíteni fogja a Kelemen Béla és a Palotai út kereszteződését. A 118 méter hosszú, 7 méter széles út kétszer egy sávval és járdával épül.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.
A projekt jelentős fejlesztés, mellyel javult a Győr-Moson-Sopron vármegyei település környezete és az ott élők életminősége.