Az ingatlanszakma Oscar-díjának számító elismerést egy japán projekt nyerte a legnagyobb projektek kategóriájában, a világ négy legjobbja közé a budapesti fejlesztés is bekerült.
"Óriási sikert ért el a Liget Budapest projekt a cannes-i nemzetközi ingatlan szakkiállításon (MIPIM) azzal, hogy a legátfogóbb nagyprojektek között (vagyis a "Best futura mega project" kategóriában) a világ négy legjobb terve közé került" – közölte Baán László, a projekt miniszteri biztosa csütörtök este. A tájékoztatás szerint a díjat a japán fejlesztés, a Kashiwa-no-ha Smart City nyerte.
A szakma Oscar-díjának számító MIPIM Awardsra idén a különböző kategóriákban 214 nevezés érkezett 46 országból. A nemzetközi szakértőkből álló zsűri a 11 kategória legjobb 4-4 projektét emeli ki, majd ezek közül választja ki az adott kategória díjazottját.
Baán László szerint a budapesti Városliget megújításának előkészítésekor az első pillanattól kezdve világszínvonalú, nemzetközileg is egyedi projekt megvalósítása volt a cél. Az elmúlt hat évben több száz szakember dolgozott ennek megvalósításán és ez az elismerés most igazolta munkájukat, a projektbe vetett hitüket. Kiemelte: a díj talán azoknak is üzen, akik eddig nem hittek a terv kiválóságában, nemzetközileg is kiemelkedő minőségében.
A közleményben Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes kiemelte: a cannes-i szakkiállításon sikerült megismertetniük a nemzetközi befektetői környezettel Magyarország és a főváros legkiemeltebb fejlesztéseit, amelyek az egész országnak előrelépést jelentenek majd. Magyarország tovább erősítette helyét Közép-Kelet-Európa befektetési térképén, Budapest a régió tőkebefektetési szempontból legvonzóbb városává lépett elő - emelte ki.
A MIPIM-en március 14-17. között 90 ország 2600 kiállítója vesz részt, 50 város képviselteti magát saját standdal. Budapest eddigi legnagyobb standjával vesz részt a rendezvényen, hogy felhívja a befektetők figyelmét a főváros ingatlanfejlesztési lehetőségeire.
Mintegy félszáz, 1970 óta épített alállomáson dolgoznak majd.
Az ÉVOSZ Média Tagozata idei találkozóján az ágazati marketing legfrissebb eredményeinek és kihívásainak megosztása mellett a legfiatalabb érdeklődők megszólítása lesz a téma.