Megduplázza raktárát és új gyártósort is kialakít az építőipari alapanyaggyártó, mely ugyanakkor iskolai kampányt indít az iparág népszerűsítéséért.
Tavasszal indul a múlt évre tervezett sóskúti gyár bővítése – derült ki a Mapei Kft. közleményéből. A 2,4 milliárd forintos beruházás keretében az építőipari alapanyaggyártó raktára mintegy duplájára bővül, valamint egy új gyártósor is kialakításra kerül. A kivitelezést a Market Építő Zrt. végzi.
A Mapei ugyanakkor arról is beszámolt, hogy az építőipar népszerűsítését célzó programot dolgozott ki. A kezdeményezést egy 1500 fős közvéleménykutatás előzte meg, amiből kiderült, hogy az emberek 51 százaléka nem szívesen adná építőipari szakembernek a gyermekét. Legtöbben azért, mert alulfizetett, piszkos és nehéz fizikai munkának látják az építőipari tevékenységeket.
A most induló program ezt a szemléletet igyekszik megváltoztatni, első lépéseként nagyszabású kommunikációs kampány indul az általános és középiskolásokban. Ennek keretében a Magyar Építőipari Szakember Közösség legjobb szakemberei az iskolákban mutatják be a szakma szépségeit és perspektíváit.
A program másik részét az Ideális Szakember Képzés adja, melynek célja egy kimagasló szintű szakmai továbbképzési rendszer megteremtése. A képzésen nem csak szakmai, hanem vállalkozási ismereteket és szakmai kultúrát is átadnának. A modell harmadik eleme a Szakember Közösség és a Mapei szakemberajánló rendszere. Előbbi szakmai fejlődés lehetőségét, gazdasági és szakmai előnyöket kínál, míg az utóbbi összekapcsolja a szakembereket és a megrendelőket.
A Weinberg Podcast legújabb részében Horváth Adrián egyetemi tanár és mérnök, valamint Lovas Róbert üzletág-igazgató beszélgettek egymással többek között az építőipari anyagok fenntarthatósági ciklusairól is.
A Paks II. beruházás többgenerációs csapatmunkában zajlik. Mindegyik nemzedék másban erős, és eltérőek a különböző generációk elvárásai is. "A mi feladatunk a generációk közti fenntartható együttműködés megteremtése" – mondta el Benedek Áron. A Paks II. Zrt. humán erőforrás igazgatója kiemelte: ma már más üzenettel lehet utat találni a fiatalokhoz.