A Magyar Építő és a ZÁÉV konzorciuma nettó 142,85 milliárd forintért kivitelezi a régi aréna helyén épülő új nemzeti stadiont. A beruházó MNSK rendkívül szigorú feltételekkel szerződött a kivitelezőkkel.
Hétfőn a beruházó Nemzeti Sportközpontok (NSK) és a kivitelezést elnyerő konzorcium képviselői aláírták a Puskás Ferenc Stadion rekonstrukciójának tervezéséről és kivitelezéséről szóló szerződést.
"A közbeszerzési eljárással kapcsolatban jogorvoslati kérelem nem érkezett, az eredményt senki sem támadta meg, és a törvényben meghatározott szerződéskötési moratóriumot követően a felek aláírták a szerződést" - olvasható a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. (KKBK) közleményében.
A tájékoztató hangsúlyozza, az új Puskás Stadion építése kezdettől "színtisztán hazai projekt", mivel a terveket nemzetközileg elismert, számos díjjal kitüntetett magyar építésziroda álmodta meg, és a kivitelezést is magyar cégek szakemberei végzik.
A KKBK arról tájékoztatott, hogy "a nyílt, nemzetközi, az európai uniós értékhatárt elérő közbeszerzési eljárásban két ajánlat érkezett és az olcsóbb győzött", melynek alapján a stadion ára nettó 142,85 milliárd forint, ami európai viszonylatban átlagosnak tekinthető. "A beruházás áfa-tartalma 40,5 milliárd forint, ami visszajut a központi költségvetésbe, tehát nem minősül kiadásnak.”
A KKBK korábbi jelentéséből kiderült, az olcsóbbik ajánlatot a Magyar Építő Zrt. és a ZÁÉV Építőipari Zrt. adta közös ajánlattevőként.
A közleményből az is kiderül, a szerződéses összeg 5 százalék - 7,15 milliárd forint - tartalékot tartalmaz az előre nem látható, váratlan eseményekre. Ennek felhasználása nem automatikus, kizárólag előzetes megrendelői engedély alapján vehető igénybe.
A 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságon három csoportmérkőzésnek és egy nyolcaddöntőnek otthont adó, 67 ezer férőhelyes új Puskás Stadionnak a határidő szerint 2019 végére kell felépülnie.
A magyar állam képviseletében beruházó Nemzeti Sportközpontok rendkívül szigorú szerződéses feltételeket írt elő a kivitelező számára. Késés esetén naponta 142 millió forint kötbért kell fizetnie, továbbá a határidő betartására és a megfelelő minőség biztosítékaként a szerződéskötéskor az állam által egyoldalúan készpénzre váltható 32 milliárd forintos bankgaranciát is köteles adnia.
Levonultak a munkagépek az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszáról, amelyet töltésszakadás miatt kellett 2024 februárjában lezárni. A szaktárca kedden délután azt közölte, hogy a tervek szerint szerdától ismét korlátozások nélkül megindulhat a forgalom az autópálya említett szakaszán. Néhány órával később a minisztérium, bár a javításokat a helyszíni szemle során elfogadta, a kivitelezővel szembeni további feltételek teljesüléséhez kötötte, hogy megnyissa az autópályát.
Egy erőmű életciklusának minden pillanatában pontosan tudni kell, milyen műszaki jellemzőkkel rendelkező komponensek működnek. Így összegzi a jobbára láthatatlan, de nélkülözhetetlen konfigurációkezelés esszenciáját Kelemen Róbert. A Paks II. Zrt. Generáltervezési és Műszaki Dokumentációkezelési Osztályának vezetője kiemeli: ez nem adminisztráció, hanem biztonsági garancia.