Az ötmilliárdos beruházás Fót és Mogyoród megközelítését segíti, a csomóponthoz bekötőút és zajárnyékoló fal is épül.
A TED-en kihirdették az M3-as autópálya új csomópontjára vonatkozó közbeszerzés eredményét. A Mogyoród és Fót megközelítését javító fejlesztést a HE-DO Kft., a Penta Általános Építőipari Kft., valamint a KM Építő Kft. kivitelezi, a nyerteseknek a csomópont és a 2101-es út közötti utat is meg kell építeniük.
A hirdetmény szerint érvényes ajánlatot tett még a STRABAG Építő Kft. és az EuroAszfalt Kft.
A 2101-es számú út a Mogyoródra Fótról bevezető Fóti út, ehhez kapcsolja be az autópályát a mintegy 1,5 kilométer hosszú, új nyomvonalú kétszer egy sávos út. Kapitány Attila, mogyoródi alpolgármester korábban a pestpilis.hu-nak mondta el, miért fontos a beruházás: "a jelenlegi a csomópont csak arra alkalmas, hogy Budapest irányába tudjanak rá felhajtani, vagy megközelítsék Mogyoródot Budapest felől.”
A NIF Zrt. nettó értéken számítva 4,99 milliárd forintos beruházásában egy autópálya feletti híd és négy darab körforgalom is kiépül. A hirdetmény műszaki összefoglalójából többek közt az is kiderül, hogy a csomóponthoz két felüljáró is épül, továbbá 2300 méternyi zajárnyékoló fal.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.