Az ötmilliárdos beruházás Fót és Mogyoród megközelítését segíti, a csomóponthoz bekötőút és zajárnyékoló fal is épül.
A TED-en kihirdették az M3-as autópálya új csomópontjára vonatkozó közbeszerzés eredményét. A Mogyoród és Fót megközelítését javító fejlesztést a HE-DO Kft., a Penta Általános Építőipari Kft., valamint a KM Építő Kft. kivitelezi, a nyerteseknek a csomópont és a 2101-es út közötti utat is meg kell építeniük.
A hirdetmény szerint érvényes ajánlatot tett még a STRABAG Építő Kft. és az EuroAszfalt Kft.
A 2101-es számú út a Mogyoródra Fótról bevezető Fóti út, ehhez kapcsolja be az autópályát a mintegy 1,5 kilométer hosszú, új nyomvonalú kétszer egy sávos út. Kapitány Attila, mogyoródi alpolgármester korábban a pestpilis.hu-nak mondta el, miért fontos a beruházás: "a jelenlegi a csomópont csak arra alkalmas, hogy Budapest irányába tudjanak rá felhajtani, vagy megközelítsék Mogyoródot Budapest felől.”
A NIF Zrt. nettó értéken számítva 4,99 milliárd forintos beruházásában egy autópálya feletti híd és négy darab körforgalom is kiépül. A hirdetmény műszaki összefoglalójából többek közt az is kiderül, hogy a csomóponthoz két felüljáró is épül, továbbá 2300 méternyi zajárnyékoló fal.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.