A pénteki találkozóra az iparág húsz legnagyobb cégét és az érdekképviseleteket is várják.
Építőipari Ágazati Konzultáció tartanak pénteken Budapesten - jelentette be Varga Mihály.
A nemzetgazdasági miniszter szavaiból kiderült, a találkozón
A tárcavezető úgy fogalmazott, a magyar építőipar látványosan és korábban nem tapasztalt ütemben nő, ezért a rendszerváltás óta először csúcstalálkozót szerveztek.
„A rendezvény lehetőséget teremt arra, hogy a kormány és a hazai építőipari vállalatok között még hatékonyabb legyen az együttműködés az ágazatot érintő kihívások kezelésében” – fogalmazott Varga Mihály. Hangsúlyozta, a kormány célja, hogy a Magyarországon megvalósuló építőipari beruházások a korszerű elvárásoknak megfelelő, magas műszaki színvonalon, versenyképes áron valósuljanak meg.
A kormány célja az építőipari ágazati konzultációval, hogy valamilyen módon segítséget nyújtson a szektor képviselőinek abban, hogy "gond nélkül képesek legyenek teljesíteni megrendeléseiket", illetve a nagyobb beruházások kifutásával is folytatódhasson az ágazat bővülése.
Varga Mihály részleteket újságírói kérdésre sem árult el a várható intézkedésekről, mindössze annyit mondott: rendszerszinten is foglalkozni kell a hatékonyság, a szakemberhiány és a különböző technológiai újdonságok kérdésével. "Az áfa-szabályok módosítása egyelőre nincs napirenden" - fűzte hozzá.
Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, hogy idén az építőipar 25 százalékkal növelni fogja a teljesítményét, ami 2200-2300 milliárd forint értékű teljesítményt jelent. Koji László szerint amennyiben az építőipar nem képes növelni kapacitásait, akkor 2018-2019-ben legalább 550-600 milliárd forintos rés keletkezik a fizetőképes kereslet és a szektor kapacitásai között.
A pénteki találkozón a szakma képviselői a miniszter elé terjesztik elképzeléseiket
- tájékoztatta a résztvevőket az érdekképviselet vezetője.
Átadták az ÉVOSZ Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait. A szövetség Médiatagozatának célja, hogy ösztönözze az ágazatban dolgozó kiemelkedő szakemberek értékteremtő munkáját, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére.
A Weinberget három évtizede irányító szakember mellett a Merkbau sikereiben oroszlánrészt vállaló Márton Norbert is elnyerte a kitüntetést.