A határidők betartása és a megbízható kivitelező megtalálása elsődleges szempont egy kivitelezés során. A Leier előregyártott betontermékeivel – a kéregfalak és -födémek, valamint lépcsők használatával gyorsan, gazdaságosan és hibamentesen zajlik az építkezés.
Az építőipar szárnyalása és a kivitelező szakemberek hiánya miatt egyre nagyobb teret kapnak azok az építési technológiák, melyek a hagyományos megoldásoknál gyorsabban és kevesebb élőmunka felhasználásával valósíthatók meg. Erre kínál megoldást a Leier előregyártott termékeiből való kivitelezés, melyek segítségével mindössze két nap alatt megépülhet egy készpince. Ez a fajta építmény a vállalat által gyártott három legfontosabb elem – a kéregfal, a kéregfödém és az előregyártott lépcső – felhasználásával készül.
Az előregyártott, moduláris elemekből felépülő pince megépítése lényegesen gyorsabb és jobb minőségű, mint a pincefalazó blokkból és monolit födémből álló megoldás, ezen felül pedig a lépcső zsaluzása és betonozása is kiküszöbölhető ezzel a folyamattal.
A Leier által kínált technológia lehetőséget ad lakossági felhasználásra is, amihez kiváló minőség, gyors építés és tervezhető költség társul. A készpincéhez a terveket hagyományos módon az építésztervezők elkészítik, ezekre a tervekre ad ajánlatot a Leier. Amennyiben ezeket az építtető elfogadja és megfelelőnek találja, akkor a gyártmányterveket már a Leier maga készíti el, együttműködve a statikus tervezővel.
Az előregyártott elemekből készülő pince gyakorlatilag bármilyen alaprajzi kialakítás esetén, akár egy nap alatt felépülhet az alaplemezre.
Mindezt úgy, hogy a pincét alkotó vasbeton kéregfalak és -födém, illetve vasbeton lépcsőelemek azonos anyagminőségűek és méretpontosak. Az elemek a terhelésnek megfelelő autóval érkeznek az építkezésre, amelynek helyszíni utómunkálataihoz nem szükséges semmilyen különlegesség, csupán egy átlagos felszereltséggel rendelkező kivitelező csapat.
Jelenleg ez az az építési technológia – nem csak lakossági, de ipari dimenzióban is –, ami a legkevesebb szakembert és legkevesebb élőmunkát igényli. Ez a mai kor építőipari szakemberhiányát tekintve nem elhanyagolható szempont egy építkezés során.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.