Az 55 milliárd forintos beruházásban a KÉSZ többek közt egy új kongresszusi központot is épít, 2000 férőhelyes plenáris teremmel.
Hétfőn délelőtt Budapesten letették a Hungexpo revitalizációs programjának alapkövét. A nettó 55 milliárd forintos beruházás a KÉSZ Zrt. kivitelezésében valósul meg, a Finta Studio Kft. tervei alapján.
A Magyarország egyik legjelentősebb rendezvényterének számító Hungexpo területén
A meglévő csarnokok közül az A, a B, a D, a G és az F épület újul meg. A két új pavilon 7500, illetve 9500 négyzetméteres területtel jön létre.
A kongresszusi központban helyet kap egy 2000 fő befogadására alkalmas, de osztható plenáris terem, valamint 24 kisebb szekció terem. Az épületet a legmodernebb, süllyeszthető Gala seats ülés-rendszerrel szerelik fel, amely lehetővé teszi, hogy a helyszínt rövid idő alatt alakíthassák át az igényeknek megfelelően.
Mindezek mellett felújítják a terület teljes közmű infrastruktúráját, minden egyes pavilont egyedileg lehet majd fűteni, hűteni. Bővül a parkolóhelyek száma, az épületek új infokommunikációs rendszert kapnak, amely segíti a látogatók útba igazítását, és növeli a hasznosítható reklámfelületeket.
A Hungexpo az építési munkák alatt zavartalanul működik, valamennyi rendezvényt az eredeti időpontban tartják meg. A felújított, korszerűsített Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ első nagy, nemzetközi rendezvénye a 2020 szeptemberére tervezett Eucharisztikus Világkongresszus lesz, amelyre 15 ezer vendéget várnak.
Hétfőn az alapkövet Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes, Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója, valamint Denhoffer Balázs az Expo Park Kft. ügyvezetője helyezte el.
Ganczer Gábor hangsúlyozta, Budapest eddig megfelelő helyszín híján csak korlátozottan tudott részesülni a minőségi turizmus egyik legfontosabb és legjövedelmezőbb ágából, az üzleti turizmusból. "A mostani fejlesztéssel a főváros lehetőséget kap, gyakorlatilag bármilyen méretű nemzetközi kongresszus, konferencia befogadására" - tette hozzá a vezérigazgató.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.