Az M3-as rekonstrukciójának északi és déli üteme már elkészült, a szerelvények járnak a szakaszokon, az akadálymentesítés azonban még folytatódik. Egy újabb megálló befejező feladatainak elvégzéséről állapodott meg a szakaszokon korábban is dolgozó STRABAG.
Novemberben adták át a fővárosi M3-as metró déli ütemét: az ünnepélyes eseményen lapunk tudósítója is jelen volt és képriporttal számoltunk be róla. Az északi szakaszról hasonló módon számoltunk be 2019-ben.
Az északi és déli szakaszon a megállók munkálatait elvégző STRABAG Építőipari Zrt most az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint akadálymentesítéssel folytathatja a munkát: a Dózsa György úti állomáson nyerték meg a feladatra kiírt tendert.
A metróállomás és az aluljáró akadálymentesítése két lift beépítésével történik meg. A megálló Kőbánya-Kispest metróállomás felé vezető oldalán a jelenlegi rámpa helyén, a peron az aluljáró és a felszín között jár majd a felvonó. Az Újpest-Központ metróállomás felé vezető irányban pedig a peron és az aluljáró között alakítják ki a liftet.
Az engedélyezési tervek már rendelkezésre állnak, a kiviteli terveket ezek alapján készítik el. A projekt költsége mintegy nettó 1,97 milliárd forint, a beruházó BKV Zrt. információi szerint 2022-ben zárul le majd a munka.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.