Az állomásokat és a vasúti részt is modernizálta a STRABAG és a Swietelsky Vasúttechnika, a teljes M3-as vonal megnyílt a közlekedők előtt.
Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy a metró északi egyharmadát felújították és megkezdődtek a déli szakasz (Népliget – Kőbánya-Kispest) munkálatai: most hivatalosan is átadták mind az állomásokat, mind pedig a síneket. Míg
A felújítási munkák terveit a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. konzorciuma készítette el.
A déli szakaszon minden megálló megújult,
de a leglátványosabb változást a STRABAG munkájával elkészült négy átépített állomás (Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget) jelenti.
A felújítás során letisztult és modern látványvilágot kaptak az állomások és kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az utasterekbe a biztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.
Ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is. A teljes körű akadálymentesítésen jelenleg is dolgoznak.
Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert.
Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik,
ám a középső szakaszon (a Lehel tér és Nagyvárad tér között) korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem állnak meg a szerelvények. (Lapunkban az ezeken az állomásokon folyamatosan haladó munkáról rendszeresen beszámolunk, itt az eddigiektől eltérő kivitelező, a SWIETELSKY Kft. dolgozik.) A metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik.
Az átadó a Határ úti állomáson kezdődött, ahol Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és Karácsony Gergely főpolgármester is beszédet tartott. Ezt követően a megjelenteket szállító szerelvény elindult a Népliget felé: a felújított állomásokon megállva teremtettek lehetőséget azok megtekintésére.
Bolla Tibor arról beszélt, hogy az M3-as metró naponta félmillió embert szállít. Rámutatott:
a déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis 45 éves technikát cseréltek most le a felújítással.
Elmondta: ugyan azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat, de ennek ellenére határidőre elkészültek a tervezett munkákkal. MIndemellett külön pozitívan értékelte a kivitelező vállalatoknak, valamint a beruházás összes résztvevőjének munkáját.
A felújított szakaszon délután 17 órától utazhatnak az utasok.
Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak, illetve szintén dícsérte a tervezők, a kivitelezők munkáját. Hangsúlyozta: a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika,
egy élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül,
a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt.
Ezek egy része, például a pesti fonódó villamoshálózat építése (melyről ebben a cikkünkben olvashatnak bővebben) épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják.
Sikerrel zárult a SZABADICS Építőipari Zrt. munkavállalói tréning-sorozata.
Lovas Róberttel, a Weinberg gyártási üzletágának igazgatójával a cég fejlődéséről, saját szerepéről és arról is beszélgettünk, hogy az acélipar lehet a fenntarthatóság egyik kulcsa. A sárospataki acélszerkezet-gyártó vállalat európai minőségben gyárt, és folyamatosan az új kihívásokat keresi. Lovas Róbert kicsit saját gyermekének tekinti mindazt, amivé a Weinberg lett az elmúlt évtizedek alatt.