2024.03.19, Kedd
Elindult az első szerelvény: átadták az M3-as metró felújított déli szakaszát  - galéria
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Elindult az első szerelvény: átadták az M3-as metró felújított déli szakaszát - galéria

magyarepitok.hu, mti

2020.10.22. 13:57 - Szabó Ákos

Az állomásokat és a vasúti részt is modernizálta a STRABAG és a Swietelsky Vasúttechnika, a teljes M3-as vonal megnyílt a közlekedők előtt.

Hirdetés

Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy a metró északi egyharmadát felújították és megkezdődtek a déli szakasz (Népliget – Kőbánya-Kispest) munkálatai: most hivatalosan is átadták mind az állomásokat, mind pedig a síneket. Míg

  • a megállókat a STRABAG Építőipari Zrt. újította fel és modernizálta,
  • a síneket és kapcsolódó elemeket a Swietlsky Vasútechnika Kft.,
  • az EDR országos hálózat bővítési, rádiós lefedettség munkáit a PRO-M Zrt. kivitelezte.

A felújítási munkák terveit a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. konzorciuma készítette el.

 

Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

 

A déli szakaszon minden megálló megújult,

de a leglátványosabb változást a STRABAG munkájával elkészült négy átépített állomás (Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget) jelenti.

 

7200 négyzetméternyi új falburkolat készült

 

 

A felújítás során letisztult és modern látványvilágot kaptak az állomások és kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az utasterekbe a biztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.

 

 

Ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is. A teljes körű akadálymentesítésen jelenleg is dolgoznak.

 

 

Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert.

 

 

A középső szakasz állomásain már zajlik a munka

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik,

ám a középső szakaszon (a Lehel tér és Nagyvárad tér között) korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem állnak meg a szerelvények. (Lapunkban az ezeken az állomásokon folyamatosan haladó munkáról rendszeresen beszámolunk, itt az eddigiektől eltérő kivitelező, a SWIETELSKY Kft. dolgozik.) A metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik.

 

 

Este már minden budapesti használhatja az új szakaszt

Az átadó a Határ úti állomáson kezdődött, ahol Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és Karácsony Gergely főpolgármester is beszédet tartott. Ezt követően a megjelenteket szállító szerelvény elindult a Népliget felé: a felújított állomásokon megállva teremtettek lehetőséget azok megtekintésére.

 

 

Bolla Tibor arról beszélt, hogy az M3-as metró naponta félmillió embert szállít. Rámutatott:

a déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis 45 éves technikát cseréltek most le a felújítással.

Elmondta: ugyan azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat, de ennek ellenére határidőre elkészültek a tervezett munkákkal. MIndemellett külön pozitívan értékelte a kivitelező vállalatoknak, valamint a beruházás összes résztvevőjének munkáját.

A felújított szakaszon délután 17 órától utazhatnak az utasok.

 

 

Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak, illetve szintén dícsérte a tervezők, a kivitelezők munkáját. Hangsúlyozta: a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika,

egy élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül,

a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt.

 

 

Ezek egy része, például a pesti fonódó villamoshálózat építése (melyről ebben a cikkünkben olvashatnak bővebben) épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják.

Galéria

AktuálisM3-as metróPRO-M Zrt.StrabagSwietelsky Vasúttechnika Kft.Swietelsky Magyarország Kft.BudapestFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.Uvaterv Zrt.

Hírlevél

Hirdetés