Az állomásokat és a vasúti részt is modernizálta a STRABAG és a Swietelsky Vasúttechnika, a teljes M3-as vonal megnyílt a közlekedők előtt.
Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy a metró északi egyharmadát felújították és megkezdődtek a déli szakasz (Népliget – Kőbánya-Kispest) munkálatai: most hivatalosan is átadták mind az állomásokat, mind pedig a síneket. Míg
A felújítási munkák terveit a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. konzorciuma készítette el.
A déli szakaszon minden megálló megújult,
de a leglátványosabb változást a STRABAG munkájával elkészült négy átépített állomás (Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget) jelenti.
A felújítás során letisztult és modern látványvilágot kaptak az állomások és kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az utasterekbe a biztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.
Ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is. A teljes körű akadálymentesítésen jelenleg is dolgoznak.
Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert.
Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik,
ám a középső szakaszon (a Lehel tér és Nagyvárad tér között) korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem állnak meg a szerelvények. (Lapunkban az ezeken az állomásokon folyamatosan haladó munkáról rendszeresen beszámolunk, itt az eddigiektől eltérő kivitelező, a SWIETELSKY Kft. dolgozik.) A metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik.
Az átadó a Határ úti állomáson kezdődött, ahol Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és Karácsony Gergely főpolgármester is beszédet tartott. Ezt követően a megjelenteket szállító szerelvény elindult a Népliget felé: a felújított állomásokon megállva teremtettek lehetőséget azok megtekintésére.
Bolla Tibor arról beszélt, hogy az M3-as metró naponta félmillió embert szállít. Rámutatott:
a déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis 45 éves technikát cseréltek most le a felújítással.
Elmondta: ugyan azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat, de ennek ellenére határidőre elkészültek a tervezett munkákkal. MIndemellett külön pozitívan értékelte a kivitelező vállalatoknak, valamint a beruházás összes résztvevőjének munkáját.
A felújított szakaszon délután 17 órától utazhatnak az utasok.
Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak, illetve szintén dícsérte a tervezők, a kivitelezők munkáját. Hangsúlyozta: a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika,
egy élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül,
a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt.
Ezek egy része, például a pesti fonódó villamoshálózat építése (melyről ebben a cikkünkben olvashatnak bővebben) épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.