A Strabag a főváros egyik legfontosabb közlekedési útvonalának újabb szakaszát éleszti fel.
Múlt szombaton ünnepélyesen átadták a budapesti M3-as metró északi egyharmadát, ahol a megállókat a Strabag Építőipari Zrt. modernizálta, az alagutakat és vágányokat pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. építette át. A három projektre osztott metrófelújításban szombaton a déli, Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszokon kezdődik el a munka: az állomásokat itt is a Strabag fogja felújítani.
A 24 milliárd forintos beruházási szakaszban most Kőbánya-Kispest, Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomások fejlesztésére és átépítésére kerül sor, számos más munka mellett. A kivitelezés során a két sínpálya közül egyet naponta kétszer is üzemképes állapotba kell majd hozni, hogy a többi szakaszon közlekedő járatok el a kocsiszínbe: az M3-as szerelvényei az ezen az útvonalon elhelyezkedő Kőér utcai telephelyet kell, hogy elérjék.
A felújítás ideje alatt jelentős közlekedési változásokra kerül sor: a BKK közleménye szerint Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között légkondicionált metrópótló buszok közlekednek majd. A járatok csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak el, ráadásul számukra az Üllői úton buszsávot jelöltek ki.
Emellet új buszjáratok is segítik majd a közlekedést:
Emellett a reptéri 200E jelzésű busz meghosszabbított útvonalon, a Nagyvárad térig fog közlekedni, a 2-es villamos, illetve a 85E és 99-es busz pedig sűrűbben fog járni. A Volánbusz is segíti a főváros közlekedését a beruházás alatt, a társaság szintén megváltoztatja több járatának útvonalát.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.