A Strabag a főváros egyik legfontosabb közlekedési útvonalának újabb szakaszát éleszti fel.
Múlt szombaton ünnepélyesen átadták a budapesti M3-as metró északi egyharmadát, ahol a megállókat a Strabag Építőipari Zrt. modernizálta, az alagutakat és vágányokat pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. építette át. A három projektre osztott metrófelújításban szombaton a déli, Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszokon kezdődik el a munka: az állomásokat itt is a Strabag fogja felújítani.
A 24 milliárd forintos beruházási szakaszban most Kőbánya-Kispest, Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomások fejlesztésére és átépítésére kerül sor, számos más munka mellett. A kivitelezés során a két sínpálya közül egyet naponta kétszer is üzemképes állapotba kell majd hozni, hogy a többi szakaszon közlekedő járatok el a kocsiszínbe: az M3-as szerelvényei az ezen az útvonalon elhelyezkedő Kőér utcai telephelyet kell, hogy elérjék.
A felújítás ideje alatt jelentős közlekedési változásokra kerül sor: a BKK közleménye szerint Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között légkondicionált metrópótló buszok közlekednek majd. A járatok csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak el, ráadásul számukra az Üllői úton buszsávot jelöltek ki.
Emellet új buszjáratok is segítik majd a közlekedést:
Emellett a reptéri 200E jelzésű busz meghosszabbított útvonalon, a Nagyvárad térig fog közlekedni, a 2-es villamos, illetve a 85E és 99-es busz pedig sűrűbben fog járni. A Volánbusz is segíti a főváros közlekedését a beruházás alatt, a társaság szintén megváltoztatja több járatának útvonalát.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.