A Swietelsky Magyarország Kft. összesen 9 aszfaltkeverőt üzemeltet az országban, a jubileumi számot a múcsonyi keverőüzemükben érték el.
A hazai útfejlesztések egyik megkerülhetetlen szereplőjeként dolgozó SWIETELSKY Magyarország Kft. tevékenységének fontos ágát az aszfaltgyártás jelenti, 9 aszfaltkeverőjével gyakorlatilag az ország szinte teljes területét lefedi. A vállalat 1991 óta foglalkozik aszfaltgyártással Magyarországon, és az elmúlt több mint három évtized alatt az ország egyik meghatározó útépítő és infrastruktúra-fejlesztő vállalatává nőtte ki magát.
A vállalat országos adatait összesítve ősszel érte el a tízmillió tonna mennyiséget, mégpedig a múcsonyi üzemben. Itt 2005-ben állította fel első aszfaltkeverőjét a SWIETELSKY, 2020-ban pedig jelentős fejlesztést hajtottak végre a telepen, felavatták a teljesen új, a svájci Amman cég által gyártott keverőt. Erről részletesen is beszámoltunk ebben a cikkünkben.
A Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei keverőtelepen önmagában is erőteljes a gyártás: hamarosan átlépik az egymillió tonna aszfaltmennyiséget.
A vállalat szakemberei érdekességként kiszámolták, hogy az eddig általuk gyártott aszfalt elég lenne ahhoz, hogy a Föld egyenlítőjét 10 centiméter vastagságban, egy méter szélességben teljes hosszában leaszfaltozzák – ami jól érzékelteti az elvégzett munka nagyságrendjét.
„Büszkék vagyunk arra, hogy immár tízmillió tonna aszfaltot állítottunk elő Magyarországon. Ez a szám nemcsak a technológiai fejlődésünket, hanem a munkatársaink elkötelezettségét is tükrözi”
– közölte a vállalat vezetősége az esemény kapcsán.
A SWIETELSKY jelenleg is számos hazai útépítési és felújítási projektben vesz részt és továbbra is a fenntartható, modern útépítés elveit követi. Az tízmilliomodik tonna aszfalt tehát nemcsak egy szám, hanem egy három évtizedes szakmai fejlődés és kitartó munka szimbóluma is.
Vajvoda Barna területi főmérnökkel tekintettünk vissza a múcsonyi telephely és a teljes aszfaltgyártó ágazat jelentős mérföldköveire. „A múcsonyi üzemben eddig mintegy 960.000 tonna aszfalt gyártására került eddig sor, a 2026. évben pedig minden bizonnyal elérjük az egymillió tonnát” – közölte.
A keverő jelenleg a Területi Főmérnökség folyamatban lévő munkáit látja el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából, valamint a 25. út munkáit, a BorsodChem Zrt. területén karbantartási, fejlesztési munkákat, illetve külső vevők megrendeléseit szolgálja ki.
Azt is elárulta, hogy a tízmilliomodik tonna aszfaltot a Felsőtelekes és Szuhakálló közötti burkolatfelújítási munkák során építették be.
Összehasonlítva a mennyiségeket a többi telephellyel: a dunakeszi üzem jövőre eléri az országos szinten is kiemelkedő eredménynek számító 3 millió tonna összesített aszfalttermelést, emellett a csornai és a székesfehérvári keverők pedig már átlépték az 1 millió tonnás határt.
A nagy számok sorában pedig a Görbeházán és a Szarvason lévő keverőtelepek következnek.
A téli időszakban - noha visszaesik a termelés -, nem zárnak be a keverőtelepek kapui. A szakember kifejtette: általában december közepén áll le az aszfaltgyártás, ezt követően április elejéig karbantartási munkák elvégzése, javítások, berendezéscserék, továbbá saját beruházások megvalósítása történik.
„Felkészülünk a következő szezonra a lehető legüzembiztosabb, folyamatos rendelkezésre állás érdekében” – foglalta össze. Vajvoda Barna végül hozzátette: előre egyeztetett, egyedi esetekben azonban a földgáztól eltérő alternatív fűtési módok alkalmazásával a telephely a téli időszakban is képes biztosítani az aszfaltgyártás iránti igények kielégítését.






























Átadták a Market ROM Vándor programjának hatodik megóvott műemlékét, az Adánd községhez tartozó, egykori Hetye falu templomtornyát.
Horváth Szabolcs, a SZABADICS mélyépítési főmérnöke adott interjút lapunknak, szavaiból pedig megismerhettük a horvát piacon való terjeszkedés nehézségeit; a rendszerek különbségeit és a nyitás teremtette lehetőségeket.