A SWIETELSKY Múcsonyban felavatta teljesen újjáépített, Amman márkájú technológiával felszerelt aszfaltkeverő telepét.
Átadták a SWIETLSKY Magyarország Kft. új aszfaltkeverő telepét a Miskolctól északra fekvő Múcsonyban a hétvégén. Az ünnepélyes rendezvényen Hegyi Zoltán ügyvezető hangsúlyozta: kimagasló esemény a létesítmény elkészülte a vállalkozás életében. A SWIETELSKY éves termelésének mintegy felét a magasépítés-beruházások, mintegy felét pedig azok az útépítések adják, melyeknek alapja az országos lefedettséget biztosító, 8 telepből álló hálózat – derült ki szavaiból.
Az ügyvezető kifejtette: Múcsonyban 2005 óta van jelen a SWIETELSKY, amely akkor állította fel a településen első aszfaltkeverőgépét. Emlékeztetett: 2010 és 2020 között a teljes magyar aszfalttermelés évente 2,3 millió tonnától 5,2 millió tonnáig terjedt, melyből mintegy 10 százalékot a SWIETELSKY hálózata adott ki: 300 és 520 ezer tonna között mozgott az adott időszakban az éves kibocsájtás.
Ahhoz, hogy egy keverő jól működjön, rendszeres karbantartásra van szükség, mivel nemcsak az éllettartama évtizedekben mérhető, de a karbantartási igényei is jelentősek – fejtette ki Hegyi Zoltán.
Ahogyan az aszfalttechnológia is fejlődik, a keverőket is fejlesztik, új technológiákat építenek be. Ezekből az ügyvezető két innovációt emelt ki: egyrészt a kapacitást a felújított utakból kimart aszfalt 100 százalékos újrahasznosítására, másrészről pedig az alacsonyabb hőmérsékletű aszfalt, más néven meleg aszfalt előállítását. A mérsékelten meleg aszfalt gyártása energiahatékonyabb és más szempontokból is környezetkímélőbb az előállítása. Emellett alacsonyabb hőmérsékleten is be lehet építeni, ami a kivitelezési idő meghosszabbítását is jelentheti.
Hegyi Zoltán visszaemlékezett: évek óta érlelődött a gondolat, hogy a Múcsonyban működő, 1972-ben gyártott azfaltkeverőgépet le kell cserélni. Hangsúlyozta: ehhez ugyanúgy kellett a tulajdonosi bizalom (maga a gép mintegy 1 milliárd forintos beruházás volt), a kollégák szaktudása a működtetéshez, és a megfelelő piaci környezet is.
Ez utóbbira bővebben kitérve kifejtette: már a telep közvetlen környezetében nagyon jelentős beruházásai vannak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (NIF): többek között az épülő M30-as, illetve a misklolci Y-híd. Szintén említette a Magyar Közút fejlesztéseit is, említve, hogy a többszámjegyű utak felújításai erősödő tendenciát mutatnak.
Az új, svájci technológiával elkészült, Amman márkájú aszfaltkeverő gépről elmondta: különleges együttműködéssel tudták a koronavírus első hullámának idején Veronából Magyarországra hozni: közel 40 teherautó szállította Múcsonyba.
Végezetül több számot is említett: elmondta, a novemberben leállított keverő mintegy 4 millió tonna aszfaltot termelt teljes élettartama alatt (ebből 600 ezret Múcsonyban): ez a gízai piramisok közül a középsőnek felel meg súlyban.
A mintegy öt hónapja elindított új gép pedig már eddig is jelentős munkát végzett el: közel 55 ezer tonnányi aszfaltot állított elő.
Vajvoda Barna, a SWIETELSKY útépítési üzletágának északkelet-magyarországi főmérnöke értékelte azt az elismerést és bizalmat, mely a cég munkatársainak a térségben végzett munkája felé nyilvánult meg a beruházásban.
Magáról a beruházás menetéről elmondta: a bontás december másodikán kezdődött, de január közepén már az alapozás zajlott: mintegy 350 köbméter vasbeton-szerkezet épült meg, majd pedig február közepétől érkeztek a kamionok a gép elemeivel.
A több mint 28 méter magas gépet mintegy 90 nap alatt szerelték össze és így április 22-én készült el az első keverés. Májustól pedig már folyamatosan dolgozott a gép, a hónap végén pedig megérkezett az üzembiztonságot növelő új rakodógép is. Kifejtette: várhatóan folytatódnak a beruházások.
Emellett az eseményen Csöbör Katalin, Demeter Zoltán és Riz Gábor Borsod megyei országgyűlési képviselők is felszólalással méltatták az építkezés jelentőségét, illetve a térség gazdasági teljesítményében játszott fontos szerepét.
Az eseményen részt vett Dr. Kádár Balázs, az Országos Mentőszolgálat regionális igazgatója is: az új telepen készített első aszfalttonnnákat ugyanis a sajószentpéteri mentőállomás útburkolatának felújítására használták fel. Az ünnepélyes szalagátvágást követően pedig végül showműsorral és ebéddel zárták az átadót.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.