Folyamatosan halad előre az új Duna-híd projektje, melynek helyszínéről és támogatásáról a főváros és a kormány is megegyezett már.
Miután már korábban megkötötték a szerződést dél-budapesti új Duna-híd tervpályázatának nyertesével (a holland Van Berkel en Bos U.N. Studio B.V.-vel és a brit Buro Happold Consulting Engineers P.C.-vel), most a tervhez szükséges statikai munkálatokra kötöttek szerződést a Főmterv Zrt.-vel.
A projektet, melynek helyszínéről és megvalósulásáról nemrég a kormány és Budapest képviselőiből is álló Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa megegyezett, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. bonyolítja le.
A mintegy fél kilométer hosszú, 2x3 sávos híd kivitelezésének előkészítéséhez szükség van az engedélyezési és ajánlati tervek ellenőrzésére, illetve az ajánlati tervek független statikai számításainak elvégzésére is. A 7 – hazai és külföldi – pályázó között nyertes Főmterv ezeket a feladatokat nettó 58 millió forintért vállalta el - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A korábban Galvani hídnak is nevezett átkelő négy támasszal épül meg, melyek között a legnagyobb nyílás 220 méteres, a hajózási szélesség pedig minimum 180 méteres lesz.
Tegnap este hír érkezett arról, hogy az Európai Unió a állami nagyberuházásokban látja a koronavírus okozta gazdasági visszaesés egyik megoldását. Ennek elérésére a tagállamok költségvetési eszköztára bővül, a híd projektje is könnyen beleillhet ebbe a körbe.
A híd felépítésvel létrejövő, Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő átkelőfolyosó kialakítása jelentős előrelépést jelent a főváros közlekedése, gazdasága és növekedése számára is.
Az új híd, melyen villamos is halad majd, az előzetes hatástanulmányok szerint naponta 55 ezer autóval tehermentesíti a belváros túlzsúfolt hídjait, illetve az Üllői út forgalmát is 6 ezer gépjárművel csökkentheti.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.