Az első félév bővülése mellett az építőipari gyártó a digitalizáció terén is komoly eredményeket mutatott fel.
Az elmúlt három évben rendre rekordokat döntő növekedési adatok után idén is folytatta gyors növekedését a Mapei Kft. A tavalyi magas bázishoz képest 2020 első félévében az építőipari alapanyagokat gyártó vállalat az első hat hónapban 23 százalékos növekedést könyvelt el, amit a vállalat szerdai közleménye kimagasló teljesítményként értékelt.
A jelentzésből kiderül, az első negyedév 36,8 százalékos, koronavírus miatti pánikvásárlások által megugró növekedése 12 százalékra mérséklődött a második negyedévben. A második negyedévben az export forgalma mutatott kiugró emelkedést: a 137 millió forintos árbevétel 83 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
Az extrém növekedés oka, hogy a környező országok a vírus alatt az olaszországi helyzet miatt a Mapei Kft-től többet vásároltak.
A közlemény Markovich Bélát is idézi: a vállalat ügyvezetője bízik benne, hogy a koronavírus hosszú távon nem lesz komoly hatással az építőiparra, és a beruházási kedvre sem. Bizakodásra ad okot, hogy júniusra a belföldi forgalom normalizálódott, a második félévben a piac fokozatos konszolidációját várja a vállalat. A vezető várakozásai szerint a hátralévő hónapok bevételei a tervek szerint alakulnak.
Mindemellett a Mapei Kft. felkészült egy esetleges második hullám érkezésére, valamint a világ és az európai piac kedvezőtlen alakulására. "A koronavírus alatt számos költségcsökkentő és hatékonyságjavító takarékossági és költségátcsoportosítási intézkedés valósult meg, melyek csökkentették a kiadásokat" - áll a beszámolóban.
Emellett a vállalat digitalizációs fejlesztéseket végzett, melyeket a pandémia utáni időszakban is megtart. Hivatalosan is bevezette a home office rendszerét, digitalizáltak belső és külső képzéseket, bevezetésre került az e-számlázás. A további tervek között szerepelt a dokumentumkezelés minél nagyobb mértékű digitalizációja, valamint az értékesítők munkájának digitális támogatása.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.